Nu jäklar.. :-)

Oh, my God...! :-)
Hoppas Ni sitter ner, så inte chocken blir för stor.... :-)
Idag har denna svensken satt fötterna i en gympasal och fullföljt ett träningspass, för första gången på typ 8 (åtta!) år..! :-)

Eftersom den där förbaskade olyckan sabbade en hel del för mig, så har jag heller inte kunnat träna ordentligt på hela denna tiden - trots att jag många gånger velat!
Det enda jag kan träna utan problem och smärtor är underkroppen. Men eftersom ena axeln är trasig (och oreparerbar) och whiplash-skadan ger stora problem, i hela kroppen, så är det ganska begränsat vad jag kan träna för något...
Och framför allt så vill jag ju trots allt att OM jag tränar, så ska det vara något som jag dessutom tycker är kul - annars faller liksom allt...

Hursomhelst, idag kilade jag med syster yster på ett pass på Friskis & Svettis - och om man ser till att jag inte tränat ett dugg (ja, bortsett från att jaga mina huliganer till barn då..!) på ganska exakt 8 år (årsdagen av olyckan närmar sig och alla dåliga minnen börjar göra sig påminda..), så gick det över förväntan! Flåset var tydligen inte riktigt så dåligt som jag hade räknat med (med all säkerhet tack vare mina hyperaktiva barn!)...

Men det är j-t frustrerande att inte kunna hänga med ordentligt i alla övningar (ja, för sådan är jag trots allt - ger jag mig på något, oavsett vad, så ska det göras REJÄLT..) på grund av de skador och smärtor jag lider av efter kraschen... :-(
Och för ett ögonblick hälsar frustrationen och ilskan över det jag förlorat på igen - för om inte OM hade varit...!?

Men vad fasen - så lätt ger jag inte upp! Jag ska dit igen! :-)
Och nästa gång ska jag prata med ledaren om alternativa övningar som jag kan köra medan de andra håller på med sådant som jag inte klarar av..
För nu jäklar börjar denna kvinnans nya liv, sett ur alla aspekter! Och jag har bestämt mig för att tända det där jävla ljuset i tunneln på egen hand! :-)

Fridens!
//Anna

... Men just nu skulle jag också kunnat tänkt mig att ligga på samma sätt som vår lille "Punkis" gör här på bilden... :-)


Kommentarer
Postat av: J O A

Så underbart skönt för dig Anna! Och Du, Fröken Smilla är en Mellanschnauzer som vi fick överta efter en uppfödare jag känner. Men efter ett år så reagerade minsta killen här med torr fnasig hud och så och vi visste inte om det var hudnen, eller dagmammans katt eller pollen så vi tog bort ALLT på läkares inrådan för att minimera risken för kommande bestående allergier. Han reagerar ingenting längre..men nu bor fröken smilla hos ny familj och har det kanonbra så vi kan bara inte ta hem henne igen..och det gör ONT!

2009-02-04 @ 16:12:34
URL: http://livetsomjaglever.blogspot.com
Postat av: DagStjärnan

Klart att du måste kunna få ett schema att träna efter. Det är jag säker på.



Vilken vacker katt, ser ut som mina "gamla" tjejer.



BS:

JA ett leende & ett skratt är nyttigt & väldigt bra för själen. =)



Ja jo dagen har varit okej här.

MEn nu vill jag bara sova. =)



Kramar

2009-02-04 @ 18:46:54
URL: http://blogg.aftonbladet.se/24803/
Postat av: cinderellaheart

Jamen det var väl bra att du tog dig iväg OCH faktiskt ska tillbaka!

Det är säkert inga problem att få egna övningar att köra då de andra kör sina.

Själv så hade jag lovat mig att ta en promenad varje dag, det har inte livit mycket av det. I sådana lägen tycker jag mindre bra om mig själv. Men det är väl bara att ta nya tag......

kram.

2009-02-04 @ 22:36:52
URL: http://blogg.aftonbladet.se/26678/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0