Till mor.. <3


Vi älskar Dig lilla mor - vad vore vi utan Dig, Din godhet, kärlek och omsorg genom alla år?!

Din trygga famn, Din varma röst,
har oss alla - barn och barnbarn - skänkt mycket tröst!
Du har alltid bara sett till alla andras bästa
- all kärlek och omsorg Du verkligen gett till Din nästa!
Du har slitit mer än vad många kan förstå,
och tagit hand om såväl barn, barnbarn, jobb och hus
Så många prövningar Du ensam faktiskt behövt genomgå,
men aldrig klagat, utan i tunneln alltid hittat ett nytt ljus!
Därför känns det nu extra tungt,
att vara så maktlös och bara se på,
när Du blir allt sjukare och får mer smärtor,
med insikten om att ingenting på den j-a sjukdomen kan rå...!
Åh, kära lilla mor,
Du är så älskad av oss alla!
Din godhet och omsorg
har fått alla Du mött att falla! :-)
Jag vet ju att ingen för alltid får vara kvar
- men det är ju inte länge sedan vi miste Far!
Och Din tid borde inte vara inne på länge än,
men livet har gett oss en käftsmäll - igen!
Jag vill aldrig förlora Dig, och barnen vill ju ha mormor kvar
- men det skär i mitt hjärta att se hur jobbigt Du har..!

Du förtjänar inte detta, älskade lilla mor
 (det gör ingen såklart!)!
Och vi kommer att vara med Dig hela vägen,
stötta, peppa, hjälpa - whatever!
Precis som Du ALLTID funnits där för oss!
Jag älskar Dig mor!

//Anna


Kommentarer
Postat av: pilla

en tröstekram till er alla!

2011-09-02 @ 07:46:34
Postat av: Annelie Lorentzon

Kram och kärlek !!

2011-09-02 @ 17:40:19
URL: http://zikoria.blogspot.com
Postat av: carola

åh Anna.

vore du här skulle jag ta dig i min famn och hålla dig hårt och länge.

Behövde du gråta så fanns min axel tillhands.

Jag skulle lyssna.

Skulle finnas där.



Önskar så det fanns ord som lindrade smärtan för då skulle jag ge dig dom orden.

Ta hand om varandra

Tänker på dig

2011-09-02 @ 18:55:34
URL: http://mammacarola.blogg.se/
Postat av: ann

Jag känner igen den där känslan..då min pappa blev sjuk fatta jag inte varför just han skulle utsättas för denna sjukdom.Han har alltid funnits för mig och varit en omtänksam person.Jag stod där maktlös och kunde inget göra,då han fick mer ont ville jag bara att han skulle slippa.Det är tungt och jobbigt då man är in i det.Det var jobbigt för mig att släppa taget om honom och sorgarbetet tar lång tid.Många styrke kramar från Åland.

2011-09-06 @ 18:04:49
Postat av: Mamma Z

tårår rinner..så himmelens fint skrivet..vilken kärlek till din mamma..



Jag kan bara ge en kram som tröst..en STOR..

2011-09-08 @ 08:02:13
URL: http://www.meusohana.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0