Jobbigt...

Ja, just nu och här, så är det tyvärr "ganska" jobbigt...:-(
Försöker förtvivlat ta in alla eländiga besked vi igår fick om vår älskade mor,
samtidigt som det ju finns en vardag att försöka ta hand om...

Vi var alla inställda på dystra besked igår
- men ändå, när man sitter där och får det rakt i ansiktet,
tillsammans med sin älskade mor var´s hopp någonstans ännu fanns,
DÅ mina vänner, blir det extra svårt... :-(

Om den satans sjukdomen fört med sig någonting bra
och då framför allt beskeden igår,
så är det enda i så fall det faktum att min älskade lilla mor nu är inlagd
och får den medicinska hjälp som hon så länge behövt men tappet hållit ifrån sig
- och med handen på hjärtat så tror jag inte hon kommer därifrån....
Nästa steg i så fall är Hospice, men där är ju väntetider...
Och mor klargjorde igår efter läkaarens "dom", att hon vill att detta ska gå så fort som möjligt... :-(
Och som jag sade till mina älskade systrar idag - för hennes skull så önskar ju verkligen jag också det!
Men - samtidigt, så vill jag ju ha min mor här så länge som möjligt,
precis som mina små vill ha kvar mormor så länge det bara är möjligt.

Men nu vet vi alla vad som väntar, och det gör ont - jävligt ont!
Och det är så hemskt att stå ocoh "bara se på" när en man älskar så mycket
mår så fruktansvärt dåligt och bara försvinner framför ögonen på en...

Just nu och här, i min ensamhet, känner jag mig oerhört ledsen, förvirrad och yttepytteliten på jorden...
Men någonstans hittar jag såklart styrkan igen - för mor´s skull och för barnens!
Men gudarna ska veta att nu är det jobbigt,
och om det nu verkligen finns någon där uppe så behöver han ju inte slänga mer skit på min familj på länge sen!

Kärlek!
//Anna

Livet är inte dagarna som går,
utan dagarna Du minns...!


Kommentarer
Postat av: carola

åh Anna, dina ord och din sorg går rakt in i mitt hjärta.

Önskar jag vore hos dig...

Hade inte kunnat sagt något som lindrar men lånat ut mina axlar du kunnat luta dig mot.

Jag hade lyssnat och torkat dina tårar.



Mina tankar är hos dig...

2011-09-22 @ 09:52:33
URL: http://mammacarola.blogg.se/
Postat av: anette

hej.

oj va jobbigt och tungt det låter!

styrkekram

2011-09-23 @ 13:04:04
URL: http://www.lugnochharmoni.blogspot.com
Postat av: Anonym

Skickar stora varma kramar till dig och ge mamma en varm kram från mig!Från Jeanette

2011-09-24 @ 15:32:45
Postat av: ann

Jag vet vad du går igenom med din mamma..jag har själv känt så där för min pappa.Det är fruktansvärt jobbigt att vara där du är just nu.Styrke kramar från Åland.

2011-09-25 @ 16:37:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0