Torsdagsstress..

Stress...
Alltid denna stress - varför?!

Det är ju alltid något som sätter käppar i hjulen för ett redan väldigt tajt tidsschema!
Antingen saknas någons sko, eller så är nycklarna mystiskt försvunna, eller så har T haft den dåliga smaken att göra "tvåan" - för att nämna några exempel... :-)

Så än en gång, istället för att koppla av och njuta av "friheten" att ta tåget till Helsingborg och hjärnskrynklaren (och eventuellt lite "obligatorisk" shopping), blev det till att springa till dagis och mer eller mindre slänga in dottern, för att därefter fortsätta löpningen ner till tågstationen. Resultatet?
Med en halv minuts marginal hann jag med det eländiga tåget, men den positiva energin var som bortblåst!
Dätt satt jag genomsvettig och luktade garanterat allt utom vanilj och var dessutom måttligt irriterad, med värsta hjärtklappningen, på väg till ett "möte" som jag för länge sedan tappat sugen för...

Faktum är att jag hört talas om en stresskonsult - känns som att det kanske är läge att kontakta henne :-)!?
.... Eller nej förresten, det har jag inte tid till....

"Det är inte hur Du har det, utan hur Du tar det"!

Kram,
Anna

PS. Jodå - jag hann shoppa också innan det var dags för hemfärd... Riktiga fynd fick jag tag i dessutom! :-)
Men vet Ni - själva shoppingen som sådan är inte det viktigaste (även om det förstås alltid är kul!). Men att däremot kunna ta sig fram på egen hand, utan vare sig barn eller färdtjänst, och bara strosa runt för mig själv - vilken lyx :-)!
Att för en stund få känna mig självständig igen... Åh, vad det är mycket värt! Och jag uppskattar och njuter verkligen till fullo de få gånger jag får denna möjlighet att känna mig som en helt vanlig, "frisk" människa - DET är livskvalitet!!! :-) DS.


Kommentarer
Postat av: Pernilla

Önskar er en trevlig helg!

Hoppas att du gjort vad du lovade mig i lördags?

Tänker på dig!

Kram / Pilla

2008-08-29 @ 22:16:16
URL: http://familjenwiberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0