Jordbävning!?


Jo, God Morgon...
När klockan var typ kvartöversex imorse och jag satt i soffan och försökte slå upp dom blå, samtidigt som jag gav dottern morgonvällingen, så började plötsligt hela huset röra sig - porslinet skramlade ute i köksskåpen och vi höll på att ramla ur sofforna...
Halleda - en jordbävning!? Ingenting som varken jag själv eller särskilt många skåningar över huvud taget upplevt tidigare - som tur är får man ju säga!
Och tanken slår mig än en gång, hur små vi människor är när vi ställs mot vädrets och naturens makter...
... Vi behandlar ju inte moder jord särskilt väl, så det är kanske inte så konstigt att hon slår tillbaks emellanåt!?

Skakiga morgonkramar,
Anna



Människorna är de värsta av jordens parasiter...

Kommentarer
Postat av: SmulAnn

Säger som jag sa till en annan NPF-mamma: -Du har väl en egen liten jordbävning därhemma :-) Jag har i alla fall orkanen Gustav hemma :-)

Kram!!!

2008-12-16 @ 16:00:06
URL: http://blogg.aftonbladet.se/25248
Postat av: m i @

Huva, läste hos pusselbiten att det varit jordbävning söder ut...huvaligen!

Jo, du nog får hon ge igen moder natur/jord så som vi människor behandlar henne.



Återigen T A C K för långa kommentarer - gillas

Och dotra har inte frågat förr men jag har lärt henne och också lärt henne att fråga innebär inte att gå runt med en lapp och fråga ALLA som hon gjorde i början, för då alla sa naj, kändes det som hon sålde sin själ bara för att få en kompis, då önskade hon sig en i julklapp också :(



Nu har hon slutat fråga helt och hållet...



Det är sorgligt och gör ont i en själv, att ens barn inte kan få, behålla eller ha kompisar!

Men samtidigt så ser jag ju att hon mår inte dåligt av att sitta och spela, där har hon massor av kompisar speciellt på W.o.W som hon började spela då hon fyllde 9 år med hjälp av oss, där har hon lärt sig massor om "socialt beteende" hon skriver, ser och lyssnar men det är inte verkliga människor som kan säga en sak och mena nått annat!



Försöker se det positiva och hoppas att hon finner en kompis i framtiden som accepterar henne för den hon är...//Kram Mia

2008-12-16 @ 16:32:46
URL: http://min-reflextion.blogspot.com/
Postat av: J O A

Ja vad sjutton, det där kan inte ha varit ett dugg kul! jag hade blivit jätterädd! kram JOA

2008-12-17 @ 08:14:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0