Självinsikt..

Självinsikten är lika glasklar som smärtsam...

Att leva med smärtor dygnet runt gör ju knappast mig till en ständigt munter varelse...
Att ha förlorat min dyrbara och stolta självständighet stärker inte direkt den redan låga självkänslan...
Att inte kunna arbeta och få social stimulans, gör inte att jag känner mig särskilt värdefull...

Men även om jag förtränger allt det, och oftast lyckas ganska bra, så brister bubblan emellanåt.
Och att min älskade son har ADHD och flera gånger om dagen testar både gränser och tålamod,
samtidigt som den lika mycket älskade dottern glatt hänger på samtliga av hans upptåg,
gör vårt hem till ett många gånger både högljutt och temperamentsfyllt katastrofområde...

Allt sammantaget konstaterar jag att jag ständigt har dåligt samvete gentemot någon, för något...
... Och inser att det kanske inte är så konstigt att orken ibland tar slut... Även om blotta tanken åter ger mig dåligt samvete! :-)

Och även om det dåliga samvetet är en ständig följeslagare och självkänslan emellanåt gränsar till självförakt, så är det en obändig vilja och gränslös kärlek som segrar!

Kramar,
Anna

"Alla är vi månar och har en mörk sida som vi aldrig visar för någon.."

Kommentarer
Postat av: hannah

Du är en av vinnarna!! Grattis!



//Hannah

2008-12-15 @ 15:38:24
URL: http://hannahslife.blogg.se/
Postat av: Anonym

vad kul! Ja det är mysigt, men jag behöver lite förändring =) Kram

2008-12-15 @ 22:21:42
Postat av: SmulAnn

Ja du detta samvetet!!! Jag har alltid jobbat och på så sätt haft mindre tid för barnen men om jag ska klara mitt psyke måste jag jobba...Är jag hemma med sjuka barn har jag dåligt samvete för jobbet och när jag jobbar vill jag hem till barnen.

Det blir fel hur man än gör...Men jag hämtar energi på jobbet i den sociala gemenskapen så jag förstår att du saknar den biten i livet, skulle bara bra för dig att pausa från hemlivet och komma ut lite...

Kram

2008-12-15 @ 23:46:38
URL: http://blogg.aftonbladet.se/25248

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0