Kaos.....o midsommar... :-)

Hej och hå...!
Ja, nu skulle man väl lugnt kunna säga att kaoset är ett faktum.

Gårdagen bestod av diverse sista förberedelser; städning, gräsklippning, växling av pengar och - packning....
Att försöka packa resväskor till fem pers med en fullständigt femflätad  och "hjälpsam" T, var inte någon särskilt lyckad idé...
T visade dessutom redan vid uppvaket klockan 6 på morgonen att hon hade bestämt sig för att göra livet surt för alla som kom i hennes väg denna dag.

Tänk att en sådan sockersöt, späd liten "prinsessa" kan ha så mycket av "han därnere" i sig.... Jösses!
Hon bets, revs, slogs och illvrålade - ja, ni vet sådana illtjut som får typ alla hår på hela kroppen att ställa sig rakt upp!
Nåja - medan hon sov middag passade jag på att packa ner allting till barnen. Jättebra! Mycket nöjd med mig själv kände jag att jag hade läget under full kontroll. :-)
("Mannen" i huset var liksom inte till någon större hjälp - han hade haft den ovanligt taskiga tajmingen att boka in en helkväll med bästa vännen just denna dag... Det var ju ovanligt korkat, till och med för honom!)

Hursomhelst - dagen flöt på och när jag plockade undan efter middagen så tänkte jag för mig själv; "Vilka góa, duktiga ungar jag har som förströr sig själva så fint!" Föga anade jag vilken syn jag snart skulle mötas av...
För när jag klev in i vardagsrummet insåg jag brutalt vad lilla T hade sysselsatt sig med... Hon hade roat sig kungligt med att öppna båda resväskorna och glatt spritt ut samtliga typ 40 blöjor, alla kläder och diverse andra prylar, över hela golvet - och själv satt hon mycket nöjd och belåten i den ena väskan och kvittrade...!
Underbart - halleluja! Jag borde ju naturligtvis ha sett det komma, men i mitt ovanligt optimistiska och självbelåtna tillstånd över att ha fixat allt på egen hand typ, så hade jag tydligen även lyckats intala mig själv att T är en så oerhört väluppfostrad och duktig flicka att hon aldrig skulle komma på idén att hitta på hyss...

Men men...
Tro det eller ej, nu är allting nerpackat (och förseglat!) igen.
Och efter att ha checkat av allting och hängt ut en maskin tvätt (och naturligtvis intagit min dagliga ranson kaffe innan klockan 6 på morgonen) så gick jag, A och T en promenad och plockade blommor till eftermiddagens midsommarfirande - klockan 8 imorse... :-)

Ja, det ska sannerligen bli härligt att komma iväg!
Men någon semester i ordets rätta bemärkelse blir det ju mest troligt inte... Men OJ, vad mycket mys och kul vi ska ha!
Och personligen ser jag verkligen fram emot att slippa städning, matlagning och alla andra måsten i en hel vecka - och det ska ju erkännas att jag även ser fram emot att avnjuta en och annan paraplydrink!
En uppdatering om hur veckan förflutit (vilket väl inte är särskilt svårt för någon att föreställa sig!?) kommer i efterhand.

GLAD MIDSOMMAR!!!

Kramar i massor,
förväntansfull (trots allt!) semesterfirare...

"För till min mun vad mitt hjärta är fullt av" är en bra bön när man står inför något viktigt. En kortare variant är "Hjälp för i helvete!" (Mia Törnblom)


Kommentarer
Postat av: Malin

Mycket krävs dte för en resa när man är en familj;) Jag hoppas det blev en bra helg!

Vilken söt bild på din dotter i resväskan!:)

2008-06-22 @ 17:52:06
URL: http://malnkka.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Vet att ni har det jättebra..Men nu får det vara dax att komma hem!

Saknar dina roliga rader här.

kramisar/ Pilla

2008-06-25 @ 22:41:40
URL: http://familjenwiberg.blogg.se/
Postat av: Marre

Välkomna hem! Hoppas att ni haft en bra och skön semester.Jag saknar också dina roliga inlägg! kram Marre

2008-06-27 @ 23:03:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0