Fånga dagen... :-)

Med en hejdundrande huvudvärk och svidande ögon, vaknar jag av att T kallar efter "mamma"...
Inser till min fasa att klockan bara är halvfem -  eller snarare typ "04.21"... Underbart! :-)

Men ok - hon är väl hungrig bara och somnar om igen sen... You wish!
Tjugo minuter och en flaska välling senare, låter hon som en mistlur inifrån sin säng och för att undvika att väcka A tvingas jag gå upp med henne. Och jag kan ju meddela att det är inte mycket aktivitet utanför fönsterna vid halvfemsnåret på morgonen!
Men solen har hunnit klättra upp och fåglarna är vakna - och så jag och T...
Och medan T är oförskämt pigg och glad och glatt pladdrar sitt eget obegripliga snack, så är jag åt det mera apatiska hållet och sitter och stirrar ut i tomma luften och undrar vad f.. det är som pågår!?

Två timmar senare sitter jag med en sovfärdig dotter i knäet och smeker den fjuniga lilla hjässan med mina läppar.
Personligen känns det som att ögonen ska hoppa ur skallen på mig - det är väl den effekten två "baljor" kaffe kan tänkas ha på en?!
Dessutom känns det som att öronen ska skrumpna ihop och trilla av - det är tydligen den effekten "Mora Träsk" har på en, efter att ha hört samma låtar och klämkäcka röster typ ettusensjuhundranittiotre gånger...
'Märkligt egentligen - jag som tyckte det var en strålande idé med den skivan ftill mina sång- och dansgalna ungar för en månad sen och glatt sjöng med i allt, får nu närmast psykbryt och ännu mera huvudvärk av detsamma...

Nåja, nu är det nog snart "skiftbyte". T får nog försöka vila en sväng och A kommer upp istället - och då vill ju HAN lyssna på "Mora Träsk" från början igen... :-)

Men men - solen skiner och ingen kan säga annat än att vi (det vill säga jag och barnen!) fångar dagen och utnyttjar dygnets timmar maximalt!
För faktum är att när klockan var halvåtta imorse, så hade jag hunnit städa hela huset, köra två maskiner tvätt, fixat i ordning mig och barnen samt skrivit ett bidrag till en tävling - vilket i sin tur innebär att nu kan jag med gott samvete sätta mig i solstolen därute och njuta av vädret! :-)
Ha en underbar dag!

Kramar,
Anna

Carpe Diem :-) !


Kommentarer
Postat av: syster yster

ytterligare en vanlig dag på Kläsingevägen, ser jag. Det är väl skönt när allt är som vanligt?! Här är också allt som vanligt. På gott och ont. kram

2008-05-14 @ 18:23:14
Postat av: pilla

hm,tror att du fångat dagen MYCKET bättre idag...

;-))

2008-05-15 @ 22:32:13
URL: http://familjenwiberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0