Måndag - igen...

Tjaa - jag är lite som katten Gustav faktiskt; "I hate Mondays"!
Och ska jag vara helt ärlig, så kunde veckan inletts bättre än vad den gjorde... :-)

Efter att ha grälat med ortopeden om en läkartid som vi inte kunde och fick utnyttja på grund av den pågående strejken, och dessutom som grädde på moset fått veta att "bara så du vet det så skickas det hem ett krav till dig för uteblivet besök"..!? Men halleda!? Plötsligt känner jag att jag inte stöttar denna strejk lika helhjärtat längre... Och det värsta av allt är ju att min stackars lilla snedfotade dotter, får fortsätta gå och ha ont och inte ha några skor på sig tills vi kan skaka fram en ny läkartid - någonstans, någon dag.... Snart, snälla..!!? SUCK!

Jahaja - och efter att ha blivit så arg så jag nästan grät till följd av dessa beskeden, så var det dags att hoppa in i lilla färdtjänstbilen... För idag skulle jag till tandläkaren - igen! Det tog en kvart, gör j-t ont i hela huvudet ännu - och kostade mig lika mycket (kom jag till min stora förtvivlan och irritation på i taxin på vägen hem!) som en tredjedel av vår resa för fem till Turkiet... Hallå!? Den informationen hade jag gärna kunnat undvara... Det är ju inte klokt så dyrt - för EN enda liten eländig tand... :-) Jösses!

Nej, den största behållningen denna dagen var ännu en gång vädret - underbart! Det är verkligen som balsam för både kropp och själ med sol och värme :-) !
Men det som gladde och värmde mig allra mest idag, var när jag hörde ifrån en mycket kär vän - SÅ otroligt roligt att höra från någon som betytt mycket för en genom åren och som man av en eller annan anledning kommit ifrån under en period! :-) TACK för att Du hörde av Dig, det förgyllde min annars ganska "dassiga" dag :-)!

Nu ska jag inte plåga Er med negativa vibbar längre, utan ta tag i min novell (jajamensan Pilla - jag är på G!) istället!
På återhörande!

Kram,
Anna

Den som är positiv kan inte försätta berg, men har lättare än andra att bestiga dom!

Passion är energi - när man gör det man brinner för är kraften som störst!


Kommentarer
Postat av: pilla

Vad GLAD jag blir att du är på G med novellen!!

Får man fråga vad den handlar om,eller?

Din stackare med tandvärk,det som gör sååå ont..hu!

Var det en gammal beundrare som hörde av sig,månne? ;-))

Go natt kramar från mig!!

2008-05-05 @ 22:08:53
URL: http://familjenwiberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0