Men det var i alla fall trevligt den 1:a maj...

Dagen efter min käcka och omtalade födelsedag(den 1:a maj alltså), var det bestämt att jag, mina älskade systrar Gittan och Annika och vår kära lilla mor skulle gå ut och äta.
Jag hade bokat bord till oss på Teaterkatten (filéfrossa) klockan 19, men vi systrar träffades hemma hos mig och mina "huliganer" klockan 17 - för något gott att dricka skulle vi ju också ha! :-) Så för säkerhets skull blandade jag till lite "flytande godis" till oss att ha som färdkost på tåget - jag menar, det tar ju faktiskt arton minuter till staden och vi ville ju inte riskera vätskebrist! :-)

OJ - vad vi systrar kan ha kul ihop!
Redan på tåget var vi alla i vårt esse, vilket satte ribban för resten av kvällen!
Vi skrattade så vi grät och jag fick ont i både smilgropar (ja, ni vet - dom som jag inte ens har!) och mage av allt asgarvande - så härligt och befriande att få skratta på det viset (hmm..ja, ni ser foton nedan..!) !!!

Och kvällen blev inte sämre av all god mat och dryck som sen serverades, men framför allt förgylldes allting av den mycket söta och charmiga killen som serverade oss :-) ! Dessutom var han så gullig att han sade åt mig att jag såg "mycket yngre ut" än mina 37 år... Snacka om att samla (ännu mera!) poäng! Han låg ju bra till redan, men läget försämrades ju inte av sådant smicker! :-)

Den "stackars" lille rare kraken... Vi (läs snarare "jag"...) hade plötsligt drabbats av någon typ av "gubbsjukans motsats" och fnittrade och flamsade glatt - men så fick han ju gott om dricks också :-) !

Ja, den kvällen var verkligen en mycket välbehövlig vitamininjektion! Tack töser för en härlig kväll - även om jag gärna hade gått en sväng till Harry´s också.. :-)

Slutligen måste jag ju bara nämna mina små terrorister också - som ni till exempel kan se på bilderna så har Thess nu fått sin första cykel... :-) Hahaha - den är så "för mycket" och så överdriven, och så absolut nödvändig(??!)till en liten prinsessa! :-)
Och Anthony.... Tjaa - han är fortfarande speedad och stundtals odräglig. Men han är även så full av liv, humor och kärlek :-) !
För säkerhets skull vill jag bara tillägga, att jag älskar mina små trollungar till vanvett!
Visst lockar de fram det allra sämsta inom mig många gånger - men jag älskar dom villkorslöst :-) !

Kram,
Anna

Om det stämmer att ett gott skratt förlänger livet, så lär jag och mina systrar samt mor bli j-t gamla... :-) !




Kommentarer
Postat av: Pernilla

Vad roligt för er att kvällen blev såå lyckad!!

Det behövde du,Anna..Komma ut och se "stor staden" ;-))

Kram,Pilla

2008-05-04 @ 10:57:43
URL: http://familjenwiberg.blogg.se/
Postat av: syster yster

Ja vi hade vekligen kul. Men angående Harrys, så är det faktiskt den rare servitörens fel att det inte blev något besök där. jag var tydlig när jag bad honom att INTE dämpa belysningen i baren för då skulle jag somna. Och ändå gjorde han det. Och vad hände? Jo jag måste ha slumrat en stund för jag missade tåget!

2008-05-05 @ 21:15:32
Postat av: Marie

Hej Anna!! Tack för orden till Peter på Pillas blogg. Det är hårt att ha förlorat honom. Han är dock nära mig ofta och jag kan höra honom skratta när jag vill. Det är en härlig känsla. Det är bra med mina föräldrar men sorgen är fortfarande stor. Man kan nog inte föreställa sig hur det är att förlora sitt barn.

Du har en rolig och intressant blogg att läsa och jag följer det du skriver:)Ha det så gott. Kram från Marie.

2008-05-05 @ 21:21:33
Postat av: Anna

Hej Marie!

Jag blir så glad när jag hör ifrån Dig - kul att Du är inne och kollar "min sida" ibland!

Nu blev jag helt rörd igen... Kan inte ens föreställa mig hur tomt, tungt och jobbigt det måste vara för alla Er! Men sanningen är ju att Peter verkligen var unik - på många sätt. Och han har gjort "avtryck" på oss alla som hann lära känna honom :-) ! Och som sagt, just hans skratt... Det är lätt att "höra" närhelst man vill!

Skönt att höra att det trots allt är bra med Er alla, men naturligtvis förstår man ju att sorgen och saknaden består - det var ju så förfärligt orättvist!

Men - för att prata om något roligare... När var det Du skulle gifta Dig..?? :-) Så roligt för Dig / Er! Sköt om Dig och familjen och ha det riktigt bra!

Kram,

Anna



.... Och till Dig, min kära syster yster... :-)

Så Du menar alltså att det är den lilla raringens fel att vi aldrig kom till Harry´s?! :-) Hahaha.. Nåja, inte lönt att gråta över spilld mjölk - vi hade ju tokroligt så länge det varade!

Kram,

lillasyster

2008-05-05 @ 21:43:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0