Dimma, dis o duggregn...

Ja, ännu en dag är det sannerligen de "tre D:na" - Dimma, Dis och Duggregn..!
Och så den obligatoriska, skånska blåsten naturligtvis!
Med andra ord inga uppiggande vibbar utanför fönstret - och knappast här inne heller... :-)

Mina förhoppningar om att få åtminstone några timmars sömn inatt, grusades snabbt redan tidigt igårkväll och ännu en natt kånkade jag runt med liten, ledsen dotter i famnen och bad högre makter och lite sömn - och råd! :-)
För hur behåller man förståndet, när man natt efter natt luras på många timmars sömn, samtidigt som man försöker sköta hem och barn - barn som dessutom av förklarliga skäl är mera krävande än andra..?!

Nåja, eftersom ingen bättring skett fick jag följa gårdagsläkarens råd om att istället ringa till barnmottagningen idag.
Och den stackars lilla jäntan blev återigen skräckslagen och megaledsen vid blotta åsynen av läkarrockarna..
Men lite klokare blev vi i alla fall (förhoppningsvis!) - det verkar som den lilla kraken är förstoppad... Inte ett dugg konstigt i så fall att hon haft svårt att koppla av och sova och inte velat äta! Och nu tänker säkert någon "Varför har Du inte anat att hon kunde vara förstoppad?" Därför att hon trots allt haft lite utgifter... Om än i liten och kompakt skala, om Ni förstår..!? :-)
Hursomhelst, nu ska vi prova med lite mediciner för detta och så återkommer läkaren på telefon imorgon - och vi håller tummarna för att tösabiten ska bli hjälpt av detta och att vi kan få lite välförtjänt och efterlängtad sömn inatt!

En sak som slog mig, där vi satt i väntrummet i förmiddags, var att jag på detta viset får en riktig lattjo-lajban-vecka...
I måndags var det tandläkaren med Anthony, igår vårdcentralen med Thess, idag barnmottagningen på lasarettet med Thess, imorgon möte med socionomen på BUP på förmiddagen och läkarundersökning för eventuell trigger-punkt-kirurgi för egen räkning och på fredag möte på BUP tillsammans med skolpersonalen... Hej och hå!

Men men - imorgon är en annan dag (då jag förhoppningsvis även hunnit få lite sömn!?) och tar man det bara dag för dag och en liten bit i taget, så ska nog förståndet kunna räddas och en hel del positivt och givande komma ut ur det!

Ha en bra dag!

Kram,
Anna


Kommentarer
Postat av: Cinderellaheart

Jaha, nog vet du vad du har att göra! Fy, det är jobbigt med sådana fulla besöksdagar. Nu har ju jag bara mig själv att gå med till besök men ibland är även mina veckor fulla. Hoppas du lyckas få lite sömn så att du orkar ta hand om dig själv och de dina.

Kram/ Cinderellaheart

2008-11-05 @ 13:46:03
URL: http://blogg.aftonbladet.se/26678/
Postat av: J O A

STOR styrkekram till dig!!!!

2008-11-05 @ 15:04:49
URL: http://livetsomjaglever.blogspot.com
Postat av: Sara

Nä du kära moster... Nu MÅSTE du fakitkst komma o hälsa på mig tycker jag. ^^ Hihi. Nu börjar jag faktiskt att sakna dig. Så kolla kalendern nu. Puss o kram Sara

2008-11-05 @ 21:28:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0