Helg - och gåsamiddag..

Ännu en helg som representerade alla årstider och väderlekar... :-)

Och på lördagen firades både Mårten Gås och vår far i dubbel bemärkelse, eftersom han fyllde år på Fars Dag.
Så vi packade in två hyperaktiva och överjävliga pojkar samt en förstoppad och frustrerad flicka i bilen och styrde kosan mot min ena systers hem (det är nämligen hon som, på allra bästa sätt!, axlat vår mor´s roll och numera tillagar den årliga gåsen), i tron att vi skulle avnjuta en lugn och god middag...

(Att man ALDRIG lär sig..!?)
...Och gott var det kan jag lova!!! Men lugnt...!!?
HERREGUD säger jag bara!!! Om jag säger som så - efter en knapp timme och efter att ha slängt i sig maten mellan alla varv jag/vi var upp och jagade T i någon trappa eller öppna spisen alternativt försökte styra upp A när han låg och snurrade och skrek på golvet, så var både jag och mannen mer än lovligt sugna på att ge upp och åka hem!
Och då hör det till saken att min kära syster var så omtänksam och hade den goda smaken att bjuda redan till
klockan 16, just med tanke på och hänsyn till våra glin...

Hmm - ja, vi föräldrar ser redan fram emot "kalkonsittningen" om ett par veckor... En timme senare är vi då bjudna och dessutom är det förlagt till en trång liten tvårumslägenhet... KALKON var namnet..! :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0