Suck, stön, jämmer o elände..!

S U C K ! ! !
Varför måste denna årstiden, utöver regn och rusk och mörker och kyla, även innebära en massa bacillusker av allehanda och svårbotade slag och göra alla oss småbarnsföräldrar ännu mera trötta, slitna och hålögda än vi redan är?! :-)

Det känns som att vi varit sjuka i evigheter nu! Men - å andra sidan så är det väl inte helt fel.. Med tanke på att vi är sjuka en i taget (och vissa samtidigt) och sedan börjar om från början igen, så blir det ju ganska lång tid sammanlagt som vi haft diverse sjukor här i huset.

Och nu är det alltså dags........ Igen........ Med Thess......... Igen....
Hon är inte särskilt intresserad av varken mat eller sömn, men är ju samtidigt så vansinnigt trött att hon inte vet var hon ska bli av - men till följd av övertröttheten så kan hon ironiskt nog inte somna, och resten kan säkert vem som helst räkna ut...! :-)
Antalet timmars sömn som jag (och dottern) fått sedan i lördags går att räkna på en hand och natten till idag var ett äkta skräckexempel - medans resten av huset försökte sova, så satt jag som en rullad allers i tv-soffan med en obstinat och sömnvägrande dotter, som inte gav vika förrän klockan tre imorse...

Ja, livet är sannerligen en fest..!

Kramisar,
trött mamma... :-)



"Det är inte åren i Ditt liv som räknas,
utan livet i Dina år".

Kommentarer
Postat av: SmulAnn

Vårdbidraget är inte klart än, i mitten av november ska en kvinna ringa upp mig från FK och gå igenom ärendet med mig. Skönt att ni fick beviljat 1/4 i alla fall, men jag tycker det är för lite.

jag har ätit melatonin i två kvällar nu och ingen dramatisk effekt har skett men knaske har jag sovit liite längre, jag tittar inte alltid på klockan direkt jag vaknar. Men jag ska öka dosen till två tabletter för att se. Jag hoppas och tror i alla fall.

ja det är skönt att min stora son ska få komma på utredning, han är positiv själv till det.

Vi har det så vackert vid sjön! Det är så rogivande!

Kram och ha det gott!!! Har inte hunnit skriva så mycket hos dig tyvärr, men det går i perioder!

Ha det!

2008-11-05 @ 08:10:43
URL: http://blogg.aftonbladet.se/25248
Postat av: J O A

Åh vad jobbigt!! men du, kan inte mannen vabba? Får han inte göra det? Du är väl sjukskrien eller hur är det? Kram Joa

2008-11-05 @ 15:03:28
URL: http://livetsomjaglever.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0