Sjukorna fortsätter..

...."It´s fucking brilliant"..!?
När nu lillstintan äntligen hade den goda smaken att sova en hel natt igen - ja, då var det ju istället prinsens tur att bli sjuk såklart..!
Märkligt att en 6-åring är lika patetisk och pipig som sin 40-åriga pappa, när han fått "en fis på tvären"!? Suck... :-)
Jaa, så med andra ord så blev det ännu en natt i sömnlöshetens och gnälliga barns tecken...
Och jag kunde konstatera, när morgonen äntligen grydde (ja, den effekten får ju liksom en pip- och gnällig unge på en - man går hellre upp än ligger kvar och lyssnar på eländet!), att jag med stor risk för mitt förstånd nu kommer att ha båda barnen hemma resten av veckan..! :-)

Ja, vissa dagar är sannerligen roligare än andra...! :-)

Kram,
Anna


Kommentarer
Postat av: SmulAnn

Ja det vill ju gärna ta alla när viruset är igång. Hoppas att ni tillfrisknar snart. Kram

2008-10-15 @ 12:22:58
URL: http://blogg.aftonbladet.se/25248
Postat av: syster yster

ja det är sannerligen skönt att man lämnat det träsket, även om man lämnat det för andra bekymmer... vet'e f'n om inte förkylningarna och halsflussarna var bättre ändå?! Kram

2008-10-15 @ 18:57:15
Postat av: Cinderella

Håller tummarna att ni frisknar till snart!

Du undrade om några saker när du skrev på min blogg, här kommer några svar.:

Jag är 37 år och har en grundsjukdom som gjort att jag fått en del komplikationer bla, synnedsättning. Synen har försämrats mer o mer under en relativt kort period med en prognos som tyvärr inte ser så possitiv ut, synmässigt. Grundsjukdommen (nu brukar de flesta rygga bakåt och bli förskräckta) är diabetes typ 1.

Den hjälp jag fått (äntligen) är hos en underbar kvinna i öppenvården, alltså på psykmottagningen. Där har jag för första gången fått höra att det är helt NORMALT att känna sorg och uppleva en förlustkänsla vid smärtsamma diagnoser. Kan du tänka dig att det är den första människan (från vårdsektorn) som sagt till mig att jag är normal?

Ja, herregud vilka stolpskott.....

Jag känner att jag nog måste skriva av mig på min egen blogg ang detta.

Kika in där, sköt om er

2008-10-15 @ 23:12:09
URL: http://blogg.aftonbladet.se/26678/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0