Thess o Anthony :-)

Jag var helt enkelt "tvungen" att hylla mina älskade små barn en stund :-).
Jag fick en sådan där stund, då ögonen plötsligt tåras och kroppen blir alldeles varm, till följd av den enorma kärlek man hyser för sitt/sina barn!
Dessa ständiga små källor till allt - glädje och sorg, tårar och skratt, kärlek och oro, ja "you name it"!
Men de är också (med eller utan diagnoser av något slag) två underbara små individer, som berikar mitt liv och min vardag i allra högsta grad - mamma älskar Er!

Thess...
Denna älskade lilla prinsessa...
Detta femflätade, sprudlande lilla yrväder, som aldrig är stilla och alltid full av bus! :-)
Så full av liv, hyss och upptäckarglädje.
Envis som synden, trotsig som få, mer vild än tam..... Och alldeles oemotståndlig!




Anthony...
Vår älskade lille store prins och skolepåg...
Detta lilla energiknippe, som alltid har turbon i och ingen hejd på något!
En supergó, kärleksfull och omtänksam liten kille, som stundtals kan bli
väldigt allvarlig.
Men också ett riktigt busfrö, envis som få och "full i fasen"...! :-) Och - förstås - alldeles underbar!



(Följande fina rader fick jag när T var nyfödd:)

Det är som ett mirakel
när ett barn har blivit fött
- ut kom en liten mänska
som ingen förut mött!

Ett (späd)barn är så vackert
och dess doft helt underbar.
Och det är nåt visst med blicken
som är sällsamt vis och klar.

Från den stund man tar emot det
blir inget mer detsamma.
För ett barn förändrar livet
för sin pappa och sin mamma.

Ett sånt hav av ömsint kärlek
som plötsligt väller fram
för detta lilla under
som ännu vägs i gram!

Kommentarer
Postat av: JOA

Vackert gumman!! Kramar JOA

2008-10-12 @ 14:48:02
URL: http://livetsomjaglever.blogspot.com
Postat av: cinderellaheart

Har precis startat en blogg själv, en hel del krångel innan jag fick till det. Är själv synskadad och kommer troligen att tappa min syn, men ingen vet när.

Jag satt i natt och läste det du skrivit bla om olyckan du varit med om, det gjorde så ont i mig, så fruktansvärt tragist.

Dina upplevelser när det gäller detta med färdtjänst,beroende av andra,sorgen över att förlora sitt gamla liv och vara tvungen att starta ett nytt, dessa kan jag lätt relatera till även om jag fortfarande har min syn kvar.

Ja, det vart mycket det där men jag kommer att fortsätta att titta in i din blogg ibland.

Du har jättefina barn!

Jag har endast gjort ett inlägg i min egen blogg men du är välkommen dit.

Tänker på dig.

2008-10-12 @ 23:53:49
URL: http://blogg.aftonbladet.se/26678

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0