Släppa taget..?!

För första gången har barnen varit hos pappa två nätter i rad
- och det känns både tomt, sorgligt och befriande på samma gång.

Jag grät när de små liven klättrat in i bilen och sagt sina "hejdå" och "jag älskar dig mamma",
men log tappert och dolde tårarna bakom mina solglasögon.

Herregud - det är ju inte så att de ska vara ifrån mig i en evighet och det är heller inte så att de befinner sig särskilt långt borta!
Men det är så svårt att släppa taget om dom, ens för en liten stund... Att inte ha kontroll.
Vad gör dom? Hur gör dom? Varför gör dom si eller så..? Och vet deras pappa verkligen alla rutiner och vad som tröstar dom bäst och mest effektivt om de blir ledsna..?

Samtidigt som tankarna snurrar, löjligt eller ej :-), så är jag fullt medveten om att jag inte har någon anledning till oro.
Lika väl som barnen älskar, saknar och ser upp till sin pappa, så vet jag ju att han också älskar dom gränslöst
och jag vet att barnen inte kunde haft en bättre pappa.

Men det kommer naturligtvis att ta tid för oss alla att vänja oss vid allt.
Och för egen del får jag helt enkelt försöka acceptera att jag är tvungen att släppa taget emellanåt,
hur svårt det än är
- man är ju liksom alltid mamma,
i hjärta och sinne,
oavsett var barnen (eller för den delen man själv) befinner sig,
och man tar aldrig ledigt från sin mammaroll.

Kärlek!
// Anna

"Who ran to help me
when I fell,
or kissed the place to make it well?
.. My mother." (Ann Taylor)

Kommentarer
Postat av: SmulAnn

Ja det tar ett tag att vänja sig vid att de är borta! Försök njut av att vara själv och göra vad du vill när du vill...Vet att det inte är lätt men det kommer så småningom!

Snälla du vi måste få till en träff!!!

2009-04-13 @ 20:29:56
URL: http://blogg.aftonbladet/25248.se
Postat av: Pilla

Ush,jaaa...vet precis vad du menar!

Kram,Pilla

2009-04-13 @ 20:34:39
Postat av: carola

förstår dig så väl...Försök njut lite och sköt om dig själv nu..Ladda batteriena..



När släpper man taget..Har haft en jobbig dust med äldsta dottern idag..Hon mår dåligt i sitt förhållande men jag får inte finnas där..Hon är 18 och sköter sig själv säger hon..Vad kan jag göra??

Känns så jobbigt att se henne ledsen, känner henne så väl..

2009-04-13 @ 21:21:10
URL: http://mammacarola.blogg.se/
Postat av: Glitterblomma

Jag säger såhär: DU behöver vilan Anna! Släpp kontrollen, han har den. DU BEHÖVER ALL TID DU BARA KAN FÅ TILL ATT SLAPPNA AV LADDA OM! KRAM!

2009-04-14 @ 16:33:48
URL: http://glitterblomma.wordpress.com
Postat av: målaren

njut av dagen är mitt motto!!! annars gör jag det.... kram.

2009-04-14 @ 17:46:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0