En bra dag...

Tänk - det är inte så mycket som behövs, för att förgylla ens dag..

Det kan räcka med ett leende eller några vänliga ord från en fullständig främling.
Och har man en riktig turdag så kanske man träffar  på en gammal vän, när man som minst anar det...
Eller till och med får höra från någon att man är vacker (trots att man själv känner sig allt utom vacker, på både in- och utsida, eftersom självkänslan är så låg...), eller någon annan fin komplimang.. :-)
Det är ganska fantastiskt att några enkla ord eller ett leende kan göra sådant underverk för själ och hjärta!
Och åtminstone för stunden känner man sig lätt i sinnet - och en känsla av att man kanske ändå duger som man är infinner sig...

...Och denna dagen ska förgyllas med buffé och bubbel på båtarna, tillsammans med mina älskade systrar och mor :-)!

Ha en härlig dag - och slösa med leendena! Det kan vända dagen fullständigt för den Du möter!

Kärlek!
//Anna


"Hemligheten med lycka är att vara vän med sig själv..."

Kommentarer
Postat av: Pilla

Gumman!

Glöm aldrig att du är unik,och "duger" precis som du är.

Du vet ju nu hur jag förgyller min ,men även andras dagar/kvällar..ler*.

Ha en jätte mysig dag på turan!

Många kramar

2009-02-08 @ 09:37:27
Postat av: Anonym

..tycker även att blogganet ger många guldkorn..kan bli sååå glad många gånger över någons inlägg..att någon har läst mina tankar och upplevelser och är delaktig..

Sånt värmer gott..

Tack för din fina blogg..jag är här emellanåt och läser :-)

Kramis mamma zoffe

2009-02-09 @ 22:01:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0