Gud förbjude..

... att man någonsin skulle förlora ett barn!
Jag är övertygad om att det är varje förälders värsta mardröm
- och tyvärr händer det ofattbara emellanåt...

Av en slump hamnade jag på bloggen "saknaden över min son", skriven av pappan Berth..
Det är så gripande, vackert och fint skrivit och medkänslan är överväldigande!
Kan varmt rekommendera Er att gå in och läsa hos honom - men var beredda på många tårar..!

Ha en underbar dag :-).

Kärlek!
//Anna

Lånar här en text ifrån just Berth´s blogg, som var så otroligt fin,
och tillägnar den åt alla dom som någonsin förlorat...;


Där tiden inte är viktig


Långt därborta men ändå nära
finns en plats för våra kära
Där tar sommaren aldrig slut
Där är tiden inte viktig

Långt därborta kan nånting finnas
som är större än att bara minnas
som är större än alla ord
om man närmar sig försiktigt

Långt därborta på öppet vatten
där har dagen besegrat natten
där är havet oändligt stort
Där är drömmarna på riktigt


Långt därborta är ändå hemma
Det är inget vi kan bestämma
bara hoppas att det är sant
Där är tiden inte viktig


Långt därborta skall ingen sörja
Allt som slutat har åter börjat
Det är märkligt, men är det sant,
så är tiden inte viktig


[Text & musik: Py Bäckman]


Kommentarer
Postat av: Berth

Tack för att du har uppmärksammat min blogg, och att du vill att andra ska läsa läsa den.



prata gärna med vänner o bekanta om den oxå

2009-02-24 @ 19:02:00
URL: http://blogg.aftonbladet.se/15486
Postat av: Pilla

Hej,vännen!

Började läsa lite smått på Berth s blogg..Alla mina egna minnen bubblar upp och gör sååå ont i mig!

Denna saknad,förväntan om hur allting "skulle" bli. Och ändå har det gått 12 är i år.

Många kramar till dig!

Pilla

2009-02-25 @ 09:38:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0