Blandade känslor..

..."Nothing more to say,
no more ace to play..."

Jodå, det drabbar mig emellanåt - både sorg och melankoli.
För visst är det ju så att det är hjärtan som krossas, drömmar som går om intet och framtidsplaner som går i stöpet...
Och självklart finns det en hel del "om" och "varför".

Men - det finns också en övertygelse om att detta kommer att bli bra och att vi alla kommer att må bättre och få mera harmoni i slutändan. Det måste jag helt enkelt tro på! :-)

Men en sak är säker, ingenting är "bara" - svart eller vitt...

Kramisar,
Anna

"Tänd hellre ett ljus, än klaga över mörkret..."

Kommentarer
Postat av: syster yster

Förstår. Det är inte utan att man är sorgsen även om man är övertygad om att man gjort det rätta. Det är en sorg och en process ni ska gå igenom , och det tar sin tid. Jag vet, för jag har gjort det. Och man blir melankolisk emellan varven när man tänker på vad man upplevt, bra och dåligt. Men man utvecklas också av det, även om man inte ser det just när man är mitt i alltihop, men efter nåt år så inser man att man blivit just den man är pga det man gått igenom, på gott och ont. Det viktiga i allt detta är, att försöka hålla humöret uppe och inte sätta sig i varsin ringhörna utan försöka ge och ta utan att offra sig. Lät det knepigt? jag förstod det nästan inte själv, men det är svårt att förklara!

2009-01-25 @ 16:18:02
Postat av: J O A

Åh, så sant så sant!! Du är en vis kvinna! Kram J O A

2009-01-26 @ 11:21:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0