Jag skulle kunna...

Jag skulle kunna skriva om...
... Väder och vind och den totalmesiga vinter vi skåningar (ännu ett år!) får uppleva.
Om de "tre D:na" - Dimma, Dis och Duggregn, att det är lika mörkt från morgon till kväll och den lama temperaturen tillsammans med den råa, fuktiga luften ser till att hålla liv i alla envisa bacillusker och influensor av allehanda slag...

Jag skulle kunna skriva om...
... Hur det känns att  tvingas betala en förfärlig massa pengar för en häst, som jag förvisso räddat livet på men med all säkerhet aldrig får träffa...

Jag skulle kunna skriva om...
... Hur A har det i skolan, hur framför allt en pojke i klassen både slår och mobbar honom och trots upprörda telefonsamtal från oss och andra föräldrar, så händer inget med den andre pojken - medans däremot A blir ännu mera utpekad...

Jag skulle kunna skriva om...
... Den berg- och dalbana som jag hoppat på... Det är uppförsbackar, långa och sega. Häftiga utförsbackar, då det pirrar till av glädje och förväntan i magen men som snabbt är över igen. Tvära svängar då man har svårt att hänga med över huvud taget och kraftiga inbromsningar som leder till eftertänksamhet och ibland även tvivel...

... Men - allt det där får jag skriva om en annan dag. Jag vill ju inte att någon ska tro att jag tycker synd om mig själv! :-)

Och faktum är, att det gör jag inte!
För även om det finns en hel del orosmoln på himlen just nu, så är jag säker på att de skingras borta i horisonten och att allting kommer att klarna igen! :-)

Kramar,
Anna.

Kommentarer
Postat av: hannah

Frågestund i bloggen! Bästa frågan belönas med en länkning!

2009-01-14 @ 16:28:38
URL: http://hannahslife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0