Vilja, vinst - o vänner!

Ja, att den senaste tiden varit kantad av motgångar, bakslag och stora vändpunkter för mitt liv, kan man väl knappast förneka.
Men som den envisa (läs "tjurskalliga") och viljestarka oxe jag är, så har jag tagit en dag i taget (och i de stunder som varit mörkast, minut för minut..) och helt enkelt bestämt mig för att allting ska bli bra i slutändan.

Missförstå mig inte nu - jag menar inte att vara klämkäck, att jag tar lätt på saker eller att jag gått opåverkad genom allt, snarare tvärtom!
Stundtals har jag snuddat botten och undrat om jag verkligen orkar ta mig upp igen. Men å andra sidan, är det någonting jag verkligen lärde mig genom olyckan så är det att man är starkare och klarar mer - mycket mer! - än man tror!
Och för att vara helt ärlig så upprepar jag ofta detta likt ett mantra för mig själv, för att intala mig att allting faktiskt kommer att bli bra, även om det inte känns så eller jag ens tror på det just då.

Ofta är det dessutom så lite som behövs, för att omvandla en grå och halvdyster dag till något positivt och roligt istället.
Det kan räcka med några vänliga ord eller en komplimang från någon - eller varför inte en vinst på en lott!? :-)
Personligen brukar jag aldrig köpa lotter men fick av någon anledning ett ryck häromdagen och köpte två stycken trisslotter - och vann på båda två! :-) Inga stora summor, men det var inte det viktigaste heller. Däremot har känslan av att vara en vinnare, att klara av både det ena och det andra och att ingenting är omöjligt, dröjt sig kvar och gjort att dagarna känts lite lättare igen!

En annan sak som absolut är som balsam för själen, är vänskap...
För finns det något bättre än sann vänskap?! Den sortens vänner som sluter upp runt en , omfamnar en och liksom bär en framåt, när man har det motigt i livet.
Och jag känner mig så lyckligt lottad! Jag har kanske inte så många riktigt nära vänner, men de jag har är desto mera värda! :-)
Utan att jag behöver säga något så känner de när jag är i som störst behov av kärlek och stöd och överraskar mig med ett gulligt brev, en blomma eller ett oväntat besök - TACK för att Ni finns!

Nu känns det som att detta inlägg nästan blev lite flummigt :-), men jag hoppas och tror att Ni har förstått mitt budskap!
Ha en bra dag!

Kärlek!
//Anna




...Och kom ihåg; det som inte dödar Dig, gör Dig starkare!

Kommentarer
Postat av: Eva

Det är när man minst anar som man får veta vem som är ens vänner

Ibland kan man tappa varandra på vägen, men så länge man finns då det behövs är det ändå äkta vänskap

Vi tappade bort varandra ett tag, Anna

Men det är ju stunden som betyder något



Kramar

2009-01-24 @ 16:07:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0