Självständig...

Wow!
Självständigheten är i det närmaste återvunnen - åtminstone så nära det går att komma, utan att jag på något mirakulöst sätt skulle fått synen tillbaka!

Det sista året har jag med jämna mellanrum åkt tåg till staden i mitt hjärta (d v s Helsingborg!), och njuter verkligen av den frihetskänsla det skänker! Enda nackdelen med det är att jag inte har möjlighet att göra några större matinköp där, varför jag istället minst en gång i veckan istället får sätta mitt hopp till föräldrar och syskon för att kunna fixa matinköpen i närmst liggande stad (som det alltså hittills inte funnits varken tåg- eller bussförbindelse till).

Men nu har det otroliga hänt och vår lilla byhåla har förärats med en busslinje som går till denna lilla stad - dessutom går den en gång i timmen! :-)
Så idag har jag provåkt denna rutt och sprungit gatlopp i staden för att hinna med bussen hem i tid för att hämta min lilla höna på dagis. :-)
Och jag är mycket glad och tacksam för de möjligheter jag nu får tack vare den nya linjen!
För nu kan jag dels välja vilken stad jag vill åka till - på egen hand! - beroende på vad jag har för ärenden, och fortsättningsvis så måste jag inte hänga upp mig på familjen för att åka och handla.

Faktum är, att med det utbudet jag nu har att välja på, så kan jag klara av att fixa i stort sett vad som helst - SJÄLV! :-)
Det är åtta år sedan jag upplevde den känslan senast...
Och bäst av allt - jag kommer dessutom att kunna åka iväg med barnen för att till exempel bada eller åka skridskor, utan att behöva släpa med två tunga och otympliga bilstolar till färdtjänst!

YES! Jag lever - och livet känns ganska härligt! :-)

Kramar,
Anna.

"Motgången är ofta en förklädd vän. Möt den med tacksamhet,
för den ger Dig styrka och klokskap!"

Kommentarer
Postat av: Anonym

En go kram på dig!!

Pilla

2009-01-21 @ 21:39:38
Postat av: SmulAnn

Så härligt måste vara en skön frihetskänsla för dig!

Kram

2009-01-22 @ 07:56:23
URL: http://blogg.aftonbladet.se/25248

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0