When a man loves a woman...

I arla morgonstund, närmare bestämt klockan halv fem, ljöd signalen denna lördagsmorgon...
Och då pratar jag inte om väckarklockan - eller tja, det är det ju på sitt sätt förstås..
Det var nämligen min kära lilla T som hade den dåliga smaken att tycka vi skulle kliva upp vid denna okristliga tidpunkt..!

Och när mamman satte sig med dottern i soffan och slog på tv:n, så visade dom "When a man loves a woman"...
Jag har ju sett den förr - men den är sannerligen värd att se flera gånger! Och som jag tjöt, denna mörka och tidiga morgonstund! Patetisk? Ja, alldeles säkert - men den är faktiskt riktigt fin! För att inte tala om musiken...

När R.E.M:s "Everybody hurts" skrålade från tv:n så strömmade tårarna nedför mina kinder... Det var som om alla uppdämda känslor efter den senaste tidens händelser skulle ut på en och samma gång och det värkte verkligen i hela mig.. Men samtidigt var det så befriande att få lätta på trycket lite, att en liten stund där i soffan och i ljuset från tv:n, få lov att vara ledsen och upprörd och låta sig beröras.

För oavsett om det är stort eller smått, om allt är fel eller inget - så behöver vi få lov att släppa spärrarna ibland, bara vara närvarande i våra känslor en stund...

Kärlek!
//Anna

Ögon som inte gråter, ser inte...

Kommentarer
Postat av: J O A

Skickar en stor varm kram!!!!!

2009-01-18 @ 17:08:13
URL: http://livetsomjaglever.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0