Bebisminnen...

Denna underbara dikt fick jag av min allra finaste och bästa vän när jag fått Thess för 2,5 år sedan.
Och idag dök den upp bland alla småprylar och papper som jag ännu inte packat upp efter flytten
- och den väckte minnen... För visst är det något alldeles underbart, säreget och speciellt när våra små telningar är alldeles "nya" och fjuniga, allmänt hjälplösa - och så luktar dom ju så gott också! :-)
Och dessa små rader beskriver verkligen det på ett så bra sätt att jag var tvungen att dela med mig och låta fler föräldrar bli påminda.. :-)

Kärlek!
//Anna

"Ett nyfött barn"

Det är som ett mirakel
när ett barn har blivit fött
- ut kom en liten mänska
som ingen förut mött!

Ett spädbarn är så vackert
och dess doft helt underbar.
Och det är nåt visst med blicken
som är sällsamt vis och klar.

Från den stund man tar emot det
blir inget mer detsamma.
För ett barn förändrar livet
för sin pappa och sin mamma.

Ett sånt hav av ömsint kärlek
som plötsligt väller fram
för detta lilla under
som ännu vägs i gram.


Här vägde inte mina små fågelungar särskilt många gram, kan jag säga..! :-)

Kommentarer
Postat av: syster yster

Så sant så sant. Man glömmer aldrig de där ögonblicken när man möter sitt barn för första gången. aldrig har jag känt mig stoltare än då! Nånsin! Man tycker nästan synd om alla andra som inte kan lyckas få SÅ underbara barn som just jag fått. Mina är stora nu, nästan vuxna, men känslan av stolthet den finns där och kommer alltid finnas. Och kärleken till dem är outsinlig, oavsettt vad som händer. Kram

2009-03-21 @ 11:35:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0