Lugn och ro - eller..?

... Det är alldeles vindstilla och solen lyser från en klarblå himmel.
Tystnaden och stillheten är så total att man kan ta på den
- frid...
Och allting gemensamt skänker det kropp och själ välbehövligt lugn och vila...

Hmm - ja, åtminstone var det så för ett ögonblick i förmiddags! :-)
Högst välkommet, efter två vaknätter med dottern samt egen infektion i kroppen.
Och tornadon - i form av mina två bindgalna ungar samt den välkända skånska blåsten - drog snart nog in igen! :-)

Och på grund av ren trötthet säger jag därför tack och godnatt och sätter in lite bilder istället :-) !

Kärlek!

//Anna






"Man kan välja mellan två hållningar i livet:
att bygga eller plantera.
De som bygger kan hålla på i flera år,
men en dag har de byggt färdigt,
och då är de instängda mellan sina egna väggar.
Livet har inte längre någon mening
när byggandet är över.
De som planterar får genomlida väder och vind
och skiftande årstider, och får sällan vila.
Men i motsats till en byggnad slutar en trädgård aldrig att växa.
Och eftersom den ständigt kräver trädgårdsmästarens
uppmärksamhet,
gör den alltid livet till ett stort äventyr.." ( Paulo Coelho)

Kommentarer
Postat av: iesson

hej! Kul att se vem du är - hittade hit via Carolas sida. Jag är en trädgårdsmänniska och blev kär i din dikt. Tänkte adoptera den och lägga in på min blogg. Hoppas att det är ok! Ha det gott i vår! iesson

2009-05-12 @ 22:38:50
URL: http://iesson.bloggsida.se
Postat av: dagstjarnan

Oj är ni inte pigga?

Hoppas att ni piggnar till fort då. För det är inte skoj när man är dålig & det är fint väder ute.



Dikten var fin med. O korten så klart. =)



BS:

God kväll vännen..



JA det är Prinsessans nya godingar. =) Hon fick dom nu i helgen som var.



JA då jag är med väldigt svag för djur. Jag Älskar djur! =) Hade gärna haft en gård full med djur.



Jag är trött nu efter att ha jobbat på dagis i två dagar. Men ack så roligt det har varit.



VARMA KRAMAR

2009-05-13 @ 19:07:55
URL: http://blogg.aftonbladet.se/24803
Postat av: carola

åh anna...dina ord til mig värmer ska du veta..

Vet inte varför men just du får mig alltid så jag vet inte vad:)



Den där dikten hittade även jag häromdagen, så fin..

tänkte på det du skrev om Mia...jag har så svårt att släppa taget om saker, både glömma och förlåta.

Försöker men...vissa saker gör för ont.



Tänker så på dig, din vardag..hur du kämpar...

Beundrar dig...



Hör av mig..

Önskar dig söta drömmar

2009-05-13 @ 23:43:32
URL: http://mammacarola.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0