Våga älska!

Som Ni vet vid detta laget, så är min viktigaste lärdom av olyckan mitt motto ; Carpe Diem!

Men lika viktigt som det är att fånga dagen och vårda nuet, är det att inte hålla inne med sina känslor
- man vet aldrig vad som händer imorgon och vilka av oss som är kvar...
Numera slösar jag glatt med komplimanger, ömhetsbevis och kärleksförklaringar (även om jag redan före olyckan var en känslomänniska)
- för tänk om något händer och jag inte är kvar här imorgon, och jag inte hunnit berätta för alla som betyder något för mig hur mycket jag uppskattar och älskar dom!
Och samma sak omvänt - om någon som står mig nära plötsligt togs ifrån mig, så är jag övertygad om att det vore en stor tröst att veta hur betydelsefull och älskad även jag varit för honom / henne.

Håll inte inne med Era känslor
- våga sätta ord på dom och förklara Er kärlek och låt de som betyder något få veta hur värdefulla de är för Er.
För ärligt talat - vad är det värsta som skulle kunna hända?! :-)

Våga ge och ta emot Er kärlek
- våga älska!
..."If tomorrow never comes..."

Ä L S K A - som om varje dag vore den sista!

Kärlek!
//Anna

"Det är bättre att ha älskat och förlorat,
än att inte ha älskat alls.."


Kommentarer
Postat av: **Wojtan**

God morgon



Du ha så rätt i det du skriver. Jag är bättre på att tala om känslor och låta folk veta att jag gillar dem, än vad jag är på att fånga dagen.

Hoppas du får en skön söndag och att solen skiner på dig.

Kram från mig

2009-05-10 @ 08:37:21
URL: http://wojtansblogg.se/wp
Postat av: Carma ♥

Mycket sant, och fint skrivet!

Kramar <3

2009-05-10 @ 11:01:36
URL: http://carma80.blogg.se/
Postat av: mamma zoffe

Du kloka kvinna..varifrån får du allt ifrån??

Är så sant så det du skriver!!



kramis



ps..fina presenter du fick!!kul att du delger dem!!

2009-05-10 @ 20:14:06
URL: http://blogg.aftonbladet.se/19846/
Postat av: Marri

Många av oss är lite dåliga på att tala om för nära och kära hur mycket vi älskar och bryr oss om dem. Den stora tjejen har alltid fått höra att jag älskar henne precis innan hon lägger sig. Kom precis på att jag glömt att berätta det för den lilla lika ofta (blir kanske så eftersom hon sover i vår säng), men från och med nu ska jag säga det till båda tjejerna varje kväll.



Kram

2009-05-11 @ 17:23:06
URL: http://sprallisbarn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0