Mycket kärlek - och diagnosland.. :-)


Min tanke idag var att bara skriva några korta rader och låta alla veta att jag finns här...
Men efter att ha läst på några av vännernas bloggar och än en gång känt den stora förståelsen,
så kan jag inte låta bli att ägna några rader åt alla oss som på något sätt lever i diagnosland. :-)

För som mamma / förälder till barn i diagnosland, utsätts vi för så många flera och större påfrestningar än många andra.
Inte nog med att vi har en tuff vardag att pussla ihop för att både barnen och vi ska fungera så bra som möjligt,
utan dessutom ska vi slåss mot fördomar och oförstånd från omgivningen, samt mot skola, kommun och ibland även mot försäkringskassor och försäkringsbolag
- samtidigt som vi ska vara pigga, käcka och glada partners, vänner, arbetskamrater och älskarinnor... :-)

Men
- Kärleken övervinner som bekant allt,
så låt oss besegras av Kärleken! :-)

Kärlek!
//Anna



Kommentarer
Postat av: mamma zoffe

Kloka ord som vanligt..du och Paulo får bilda gemensam klubb :-)för de som besitter livets klokheter :-)

Hoppas allt är väl i sköna vårvärmen som är mer än välkommen hit!!

Äntligen fick jag påta i jorden idag och mina nyinköpta blommor!!



KRAMIS

2010-04-13 @ 16:15:23
URL: http://blogg.aftonbladet.se/19846/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0