Inget ont.. :-)


Såväl knopp som kropp börjar kännas farligt nära utbränd...
Egna infektioner, allergichocker och allehanda medicinkurer tar ut sin rätt,
samtidigt som vardagen ju alltid finns där oavsett hur frisk eller sjuk man är... :-)
Och min vardag innebär som ni vet intensiva dagar som tar sin början vid 5-tiden om morgnarna i ett hisnande tempo,
som sedan fortsätter eskalera hela dagen samtidigt som olyckstillbud och konflikter avlöser varandra... Något som jag i normala fall mer eller mindre "vant" mig vid, men när man själv varit sjuk såpass länge så är tyvärr varken energinivå eller humör på topp hela tiden.
Och när dessutom barnens diverse sjukor och åkommor gör sig påminda både dag och natt samtidigt som sömnen även störs av allehanda smärtor, bidrar ju inte tröttheten (eller snarare utmattningen kanske..haha..) till att man blir varken gladare eller friskare!

Men men - allting måste ju ha ett slut, eller hur?
Och som tur är så är åtminstone Anthony hyfsat frisk vilket innebär att han imorgon ska opereras... Ett äventyr som jag knappast ser fram emot! Han är så förfärligt rädd för allt vad sjukvård heter och den styrkan han besitter när han är rädd går knappt att beskriva. Och med tanke på att han fick ett hysteriskt utbrott och grät i 1,5 timme bara då jag berättade för honom häromveckan att vi fått tid, så känns det ju föga roligt... Lille stackaren - men det är ju något som måste göras tyvärr!
Dessutom är min käre son mycket känslig på alla sätt, vilket även innebär att han har oerhört låg smärtgräns... :-) Så man kan ju liksom redan nu ana hur han kommer att låta efter att ha fått plockat bort sådär en fyra, fem tänder ur munnen...

Men men - det goda med alla sjukdomar, operationer och eventuella symptom på utbrändhet, är att jag slipper fira min födelsedag...! :-) Och det besparar ju mig både energi och pengar, haha..! Vilket i sin tur leder till att jag kanske har några tior extra att spendera i Barcelona, när jag kliver på planet nästa tisdag..! :-) Inget ont utan att det har något gott med sig, eller hur?!

Kärlek!
//Anna



"När man hittar sin väg får man inte vara rädd.
Man måste ha mod att göra felsteg.
Besvikelserna och nederlagen och misströstan
är verktyg som Gud använder för att visa oss vägen." (Paulo Coelho)


Kommentarer
Postat av: Anonym

Lycka till idag,tänker på er! kram,Pilla

2010-04-28 @ 07:13:37
Postat av: SmulAnn

Kära Anna!

Jag hoppas innerligt att hans op går bra, förstår hur svårt det måste vara, jag bävar för hur min son skulle reagera. Mina barn äör ju väldigt friska i alla fall och det är jag evigt tacksam för.

Ha en underbar resa till Barcelona, jag antar att du och kärleken ska dit tillsammans.

Jag har varit där för några år sen och det var fantastiskt!

Promenera på Las Ramblas! Ni MÅSTE gå in i saluhallen! Den är en sevärdhet i sig!

Gå ner till hamnen och promenera, kanske kolla in La Sagrada Familia! Jag har bara sett den på håll.

Många vårlika kramar till dig!

2010-04-29 @ 07:39:35
URL: http://blogg.aftonbladet.se/25248-
Postat av: Two olsson sisters

vad jobbar du med då? Tänkte eftersom du går upp vid 5. Låter som om du har det jobbigt ju...//Emma.

2010-04-29 @ 07:53:03
URL: http://twoolssonsisters.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0