Kärleken.. :-)



Kärleken
- är varken enkel eller självklar.
Den finns överallt,
i olika form och storlek.
Tyvärr är det dock inte alla förunnat att få uppleva den stora, äkta kärleken
- alla har heller inte förmågan att ge den...
Vissa finner den en gång i livet
- andra hittar den varje dag,
i såväl stora som små ting..
Har man ett öppet sinne och hjärta,
så får man också kärlek.

Kärlek!
//Anna

... Och apropå den eländiga våren vi har här i söder för tillfället,
så tyckte jag följande citat passar väldigt bra.. :-)
"Man kan inte säga till våren:
Hoppas att den kommer på en gång
och att den varar länge.
Det enda man kan säga är:
Kom, välsigna mig med ditt hopp,
och stanna kvar så länge du bara kan." (Paulo Coelho)


Kommentarer
Postat av: mamma zoffe

Stämmer så väl :-) tycker att ju äldre jag blivit så har jag känt så där mer och mer som du beskriver.. Glädjen och kärleken i de små tingen.. Jag försöker verkligen leva upp till det..tror man blir så mycket lyckligare människa då..



Allt gott till dig och ha en härlig maj <3

KRAMSIAR

2010-05-19 @ 10:50:22
URL: http://blogg.aftonbladet.se/19846/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0