Uppskatta det som ÄR...! :-)

Ja, för vem är jag att klaga egentligen...?
Visst, jag har mycket smärtor och en syn som begränsar mig
- men jag lever ju!
Jag har två barn som stundtals kan driva mig till vansinne med alla utbrott och konflikter
- men dom är det mest underbara som har hänt mig och jag älskar dom bortom vett och sans!
Jag har inte pengar i överflöd och kan unna mig / oss utlandsresor
- men än så länge får jag det åtminstone att gå runt!
Ja, jag har ett hus som ska underhållas och som kostar en ansenlig summa i drift
- men det är ju de facto mitt hus! :-)
Och visst kan man klaga på väder och vind, kyla och blåst
- men det kommer alltid en morgondag och efter regn brukar det alltid komma solsken!

Ja, tack och lov att man inte vet sitt öde...!
Vi måste bli bättre på att uppskatta och glädjas över det vi faktiskt har här och nu!

Carpe diem! :-)
//Anna



Solnedgång som reflekteras i ett fönster...:-)


Kommentarer
Postat av: Lenaeff

Ja så rätt du har vännen. Tänk att det är så svårt att vara i nuet och inte skynda vidare, önska något nytt så fort vi fått det vi ville, leta efter något som är bättre hela tiden. Det är alltför lätt att glömma allt bra vi har omkring oss.

Kramar om//Lena

2011-04-06 @ 20:54:52
URL: http://vitavoxblogspot.com/
Postat av: Mamma Zoffe

Vad du är duktig vännen som orkar vara så possitiv nästan alltjämt..beundrar dig för din kämparglöd..och viljan att se det som verkligen ÄR bra och tar vara på det..

Tack för att du påminner oss ;-)



stora kramen

2011-04-11 @ 22:29:11
URL: http://blogg.aftonbladet.se/19846
Postat av: Anonym

Vad du är duktig vännen som orkar vara så possitiv nästan alltjämt..beundrar dig för din kämparglöd..och viljan att se det som verkligen ÄR bra och tar vara på det..

Tack för att du påminner oss ;-)



stora kramen

2011-04-11 @ 22:29:58
Postat av: Mib

Så ofta som man tänker att det kan inte bli värre och så blir det det alla fall... och då ångrar jag att jag inte njöt lite innan.... Konstigt skrivet av mig kanske.... Öh?!

2011-04-18 @ 19:25:32
URL: http://mibfilosoferar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0