Svårast i livet...?

Det absolut svåraste i livet,
är kärleken...
Störst av allt - men också absolut svårast (och underbarast!) av allt!
Oavsett om det gäller kärleken till t ex barnen, mannen eller kvinnan i ens liv
- för att inte tala om kärleken till sig själv...
Den blir prövad, ifrågasatt och analyserad, gång på gång
- av Din omgivning, av dom Du älskar, men inte minst av Dig själv...
Och många är de gånger Du tvivlar och undrar,
blir ledsen, arg och besviken,
likväl som euforisk och strålande lycklig.

Men frågan kvarstår - lär vi oss någonsin kärlekens stora gåta..? :-)
Det där med att älska, glömma och förlåta tror jag säkert vi alla känner till
- men...
Finns det någon, som verkligen vet,
hur kärlekens alla ansikten ser ut och framför allt fungerar...? :-)

Carpe diem!
//Anna



Kommentarer
Postat av: Lenaeff

Jag tror att alla har sin unika bild av kärleken, jag hoppas att det är så. Då kan vi ju se vår kärlek som unik och oersättlig, hur ska vi annars göra det om vi tror att den är lika?

Kramar om dig Anna och önskar dig styrka och energi!

Lena

2011-01-24 @ 22:25:47
URL: http://vitavox.blogspot.com/
Postat av: carola

åh när kommer din bok med dina texter och underbara bilder.

Jag vill ha den signerad:)

Vacker bild gumman

2011-01-25 @ 22:28:17
URL: http://mammacarola.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0