Äntligen... :-)

Efter att ha väntat så länge på att få ett kännbart tecken från min älskade Mor,
så fick jag äntligen ett påtagligt sådant inatt... :-)

(fjantiga jag och min älskade lilla mor på min 40-årsdag i våras - oj, vad lyckligt ovetande jag var då...!)

Ja, som Ni säkert förstår så brottas jag fortfarande med den stora tomheten och sorgen av att ha förlorat både mor och far på mindre än två år och såpass hastigt.. Smärtan är fortfarande stor stundtals, men det finns ju så mycket mer att slåss mot..!
Hursomhelst, så har jag varje dag sedan mor gick bort väntat på att få något "tecken" från henne, få känna hennes närvaro på något sätt...
Och igårkväll fick jag ett infall och gjorde något radikalt, med tanke på hur ledsen jag varit så många gånger hemma tidigare.. Men - jag åkte helt enkelt upp till mina föräldrars numera nästan tomma lägenhet...
Jag gick ett varv i lägenheten, fällde några tårar, tände värmeljus och bäddade till mig i deras bäddsoffa och låg och lyssnade lite på radio innan jag lade mig till ro, och jag kände mig faktiskt väldigt lugn och bekväm...
Och så vaknade jag någon gång inatt, och hörde det välbekanta ljudet av min mor´s lätta små fötter smygande över golvet - så som hon alltid gjort för att inte väcka varken oss barn eller barnbarn genom åren när hon ville förvissa sig om att vi somnat <3 - och kände sen hennes ömma smekning över huvudet samtidigt som hon "stoppade om mig" som hon gjort så många gånger när jag var liten, och sedan viskade hon i örat på mig; "Jag har det bra nu min tös". <3

Ärligt talat, så finner jag inte fler ord just nu i skrivande stund - det var en så stark och tydlig upplevelse!
Och idag är det 2 år sedan min älskade Far gick bort...

Kärlek!
//Anna

Kommentarer
Postat av: ann

Jag kände precis som dig..jag vänta så på ett tecken från min pappa.Jag kände hans andliga närvaro då jag lagt mig och jag fick ett lugn som är svårt att förstå.Jag lita på min känsla men de som inte upplevt detta kan inte förstå vikten av detta tecken.Jag har de jobbigt just nu och har fått små tecken från min pappa.Det är jag säker på..på lördag skulle min pappa fyllt 80 år och de skall vi fira.Mina barn tycker att de är viktigt att vi fortsätter fira hans dag fast han är borta.De här sista 2 veckorna har jag pratat om honom och saknat honom mer än någonsin..det är tufft.Det är 2 år sen han dog och periodvis är saknaden så tung.Sänder dig styrke kramar från Åland.

2011-11-25 @ 11:42:11
Postat av: carola

Var sååå länge sen jag kikade in, förstår att din mamma gått till änglarnas värl.

Kramaar om hjärtat

2011-11-30 @ 21:48:33
URL: http://mammacarola.blogg.se/
Postat av: Annelie L

Så underbart att du fått tecken från din kära mor att hon har det bra nu, och att hon fortfarande finns hos dig och vakar över dig.

Kram och kärlek till dig

2011-12-04 @ 21:21:02
URL: http://zikoria.blogspot.com
Postat av: Mamma Z

Du vet vad jag tror vännen..är övertygad om att hon fanns där invid dig..

Allt det jag upplevde då pappa dog går inte att förklara..och den tanken och känslan inger stor tröst.

Sorgen finns givetvis, men tror den kan mildras när man vet om att de finns alldeles nära inpå oss ofta ofta och vakar över oss..



Skönt att du fick uppleva detta. säkert gav det en hel del tröst..



Bamsekramen

2011-12-05 @ 19:09:02
URL: http://www.meusohana.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0