Trasig... :-(

Idag gick någonting sönder inom mig, på riktigt
- trots att jag visste intellektuellt, så försköt jag det...
Men idag blev det slutgiltigt och verkligt allting
- och någonting inom mig gick totalt i spillror,
och det kommer aldrig att kunna lagas.
Jag vet att jag kommer att må bättre och att jag / vi alla kommer att fixa detta,
men de facto är att någonting inom mig nu har gått sönder och det finns inget superlim i världen som kan ändra på det, dessvärre...!
Så från och med nu, kommer ingenting någonsin att bli sig riktigt likt igen,
och nu blir det till att sopa ihop alla skärvor av det som ska föreställa mig själv,
försöka pussla ihop alla bitarna åtminstone någorlunda igen,
och påbörja det nya livet - det utan mina älskade föräldrar och klippor.
Det kommer att bli svårt, det kommer att ta tid
- jag kommer fortfarande att gråta floder stundtals och forsätta ha svårt att acceptera det fullt ut under lång tid...
Det kommer att göra ont, det kommer inte att bli lätt,
men värst av allt just nu är den totala tomheten som infann sig nästan direkt efter att begravningen var avslutad... :-(
Samtidigt så vet jag någonstans inom mig att vi kommer att fixa även detta
- men som sagt, ingenting blir någonsin som förut igen,
och det är det som gör så ont...!

Kärlek!
//Anna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0