Dagen efter...........(d v s 30/3)

Jag (vi!) överlevde!!!! :-) Tro det eller ej, men jag lyckades minsann klara av FÖDELSEDAGEN med stort "F" - tidernas förmodligen mest överreklamerade tillställning, om sanningen ska fram.. :-)
Men faktum är att - även om både jag och sambon tyckte att det var den längsta dagen i mannaminne - vi lyckades genomföra dagen på ett (för vår galna lilla familj :-)!) riktigt snyggt sätt och utan några större missöden eller kontroverser. Med andra ord - det blev en riktigt hyfsad, ja till och med trevlig, dag ändå! Dock förändrar det inte det faktum att vi idag känner oss väldigt lättade.... :-)

Så vad blev nu resultatet av all "planering" och rigorösa förberedelser?? Håll i Er......! Vi gick gemensamt upp (d v s min familj samt svägerska m sambo) och sjöng för födelsedagsgrisen och delade ut presenter. Sen packade vi in alla i bilarna (..igen, vad min familj beträffar. Och jag kan ju säga som så, att INGET av våra tre barn var särskilt roat alls! Minstingen var jättetrött och gnällig, 5-åringen ville bara hem och äta godis och 11-åringen tyckte att utflyktsmålet "sög"...) för att åka till...................................Tropikariet i Helsingborg....! Ja, Ni kan ju höra jublet!? :-) INGET av barnen brydde sig kan jag meddela! 1-åringen förstår inte ens att det faktiskt är "djur" när man ser halvdöda, förstelnade krokodiler, ormar och spindlar i sina "lådor" och 5-åringen har varit där ganska nyligen och dåg därför ingen tjusning i det och 11-åringen..... Ja, han är ju 11 på väg mot 12 :-) och tyckte mest att allt var öken!
Så medan jag och sambo jagade runt efter halvgalna ungar (som gjorde allt utom det som stod på skyltarna lite överallt, nämligen "var tysta och rör ej rutorna"..) och hysteriskt försökte lugna de hyperaktiva pojkarna samt trösta en TRÖTT och hungrig dotter, fick svägerskan med "bihang" samt svärmor strosa runt i lugn och ro. Med andra ord, hela den där idén om att "umgås ALLA och framför allt tillsammans med barnen".... Hmmm - jaa, vissa lever helt enkelt i en utopi! :-)

Hursomhelst - efter att ha varit på Tropikariet åkte så alla var och en hem till sitt, för att piffa till sig inför kvällens måltid (inför vilken jag som tur är, tack vare min underbara lilla mor, hade lyckats ordna barnvakt!). Så efter några timmars vila och vars ett par (som det kändes åtminstone!) välbehövliga drinkar, åkte jag, sambon och äldsta pojken in till Helsingborg och mötte de andra igen för att gå och äta på Oasen. Och det var mycket god mat, dryck och riktigt trevligt! Inte minst, så var föremålet för festligheterna jättenöjd, och det var ju trots allt det viktigaste! :-)
Dock kan man ju med facit i hand lugnt konstatera att det var "Much a´do about nothing". Eller är det bara jag som tycker att resultatet av ett helt års planering blev lite tamt..? :-)

Du klarar mer än Du tror! Och med en sund och positiv inställning så klarar man ganska mycket faktiskt! :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0