Fest- eller begravningsstämning..?! :-)


Dessa rader skrev jag i ren frustration i lördagsmorse. Tyvärr har det ju inte gått att komma in på bloggen de senaste dygnen, därför publicerar jag mina texter nu i alla fall! Angående följande rader, så kan jag bara meddela att min sambo har läst texten och han skrattade gott åt det.. :-)

Fest- eller begravningsstämning, ja..?! Hmmm.... Känns snarare som att vara på väg till min egen avrättning. Varför?
Jo, för IDAG sker det! Idag är det "dagen D", den STORA dagen, dagen som alla väntat (läs "bävat") på - dagen då hela världen stannar upp; min svärmor fyller 60...........
Jösses amalia, vilken cirkus och vilken pärs detta är och har varit! Den "stora" planeringen (som naturligtvis den barnlösa och karriärhungriga svägerskan stått för) startade för typ ett år sedan - och resultatet..?! Tjaaa - ganska mediokert tycker jag.. Och allt utom välplanerat och genomtänkt, med tanke på att vi faktiskt har tre barn (1,5 och 11 år varav en av dom med adhd)... Ja, hujedamig! Om det bara kunde bli morgondagen NU istället, så att allting vore överstökat!
Personligen har jag dessutom haft det tvivelaktiga nöjet att vara uppe med barnen sen klockan 5 imorse (detta efter att ha kommit i säng vid midnatt, varit uppe med minstingen halvtvå inatt och därefter legat och lyssnat på sambon´s pratande och skällande som inte upphörde förrän jag svor åt honom, med risk för att väcka barnen.. Och när jag äntligen fått tyst på honom, så hade det snillet glömt stänga alarmet på sin mobil.. Med påföljd att klockan 5 imorse trodde både jag och barnen att det typ brann i huset! Allt emedan gubben lugnt sov vidare förstås...) och haft gott om tid på mig att tänka på och "se fram emot" (= fasat!) dagens prövning. Och vi vet fortfarande inte vart vi ska idag!? Eller jo, förresten - det enda som är säkert är att vi ska ut och äta ikväll. Problemet är bara att den pyttelilla detaljen hade ju festkommittén glömt att informera oss småbarnsföräldrar om... Likaså det faktum att DÅ är minsann inte barnen välkomna och att vi då skulle råka behöva fixa barnvakt - igen - är ju ingenting som någon tänker på. Och föreställ Er "jublet" om inte svärdottern kan vara med på middagen.... Mitt redan skamfilade rykte skulle definitivt göra en störtdykning, utan någon som helst möjlighet till återupprättelse, och min frånvaro oförlåtlig! För någon förståelse för att vi kanske inte kan ordna barnvakt med typ två dagars förvarning är inte att förvänta sig. Ack nej - kan tydligt föreställa mig vilket kackel det skulle medföra, jösses..! :-) "Tänk, vilken förfärlig kvinna sonen och brodern delar tak med! Att hon bara har MAGE att utebli från "drottningens" 60-årsmåltid"!

Jaaa - hej och hå! Kan tänka mig att det är många som avundas mig min prekära situation?! :-)
Nej, nu ska jag gå och käka lite valium och dricka en kanna kaffe - eller kanske jag ska gå "på flaskan" med en gång istället..?! Jag menar, det både bedövar och gör "resan" lite roligare :-)!? Det är kanske inte det alternativ som det övriga sällskapet skulle föredra, men det tål att tänkas på..! :-)

Men nu kära vänner, så börjar det dra ihop sig - sista måltiden är beställd och bikten.. Tja, den har jag ju nyss avklarat... :-)

...... Bit ihop - eller bryt ihop.....! :-)

Kommentarer
Postat av: pilla lilla

Ha,ha,ha....
Du skriver SÅÅÅ jäkla bra!!!
kram på dig och dina små gryn..

2008-04-01 @ 12:46:05
URL: http://familjenwiberg.blogg.se
Postat av: roger

HE He kul att läsa din blogg. Du skriver skitbra.

Kram: Roger o Katti

2009-03-09 @ 23:08:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0