Turkiet - måndag...

Okej....
Vi kan ju konstatera att trots väldigt sena kvällar och mörkläggningsgardiner, så vaknar ungarna lika tidigt ändå...

Och trots alla skyltar, vakter och förbud, så var varenda en av de typ femhundrafemtioelva solstolarna "pangsade" klockan 8 på morgonen. Och märkligast av allt var att alla de människor som varit så "ändaträngda" att reservera "sina" stolar redan klockan 7 på morgonen, sen inte behagade dyka upp förrän framåt 11-snåret på förmiddagen..?!

Idag var A med på skattjakt med "Lollo & Bernie-klubben". Det tyckte han var roligt, men "..det är SÅ långt att gå till Afrika i denna värmen, mamma..!" De hade blivit bjudna på saft och glass, men A hade inte ätit någon glass... "Nej, jag åt ingen glass mamma, för då hade jag kanske inte fått av er sen".. Lille hjärtat! :-)
Och apropå A, så kunde han dessutom denna dag lugna sig med att tandfén hittat honom och hans "gamla" tand - även här i "Turkistan"!

I övrigt ännu en mycket varm och badfylld dag, som även kantats av en hel del gnäll och tjafs ungarna emellan.. Och faktum är att den äldste betett sig mera som en 3-åring än som blivande 12-åring...
Och T då..?! Tjaa.... Hon är superduktig faktiskt, men det märks ju att värmen tar helt klart!

Dock kan jag äntligen rapportera om en skadefri dag! Eller nej förresten...
A startade dagen med att låta som en mistlur när han typ halvåtta på morgonen gick i förväg mot frukosten... Han hade ramlat från klätterställningen och slagit både huvud och knä...
Och med tanke på att dagen i skrivande stund ännu inte är slut, så är det nog alldeles för tidigt att "ropa hej"...!

....Ack, så rätt jag hade och så väl jag känner till främst T:s, men även A:s och min egen klumpighet och förmåga att ställa till det för oss! :-)
När vi satt och svalkade oss med lite god dricka i poolbaren före middagen, rastade T sig bland en hög med kuddar, typ... Och på någon vänster föll hon ner i golvet och lyckades på något vis få ett djupt jack långt in på tungan och blodflödet var imponerande stort... Suck!

Efter att äntligen ha fått stopp på blödande väntade ännu en pärs vid middagsbordet för oss... Halleda! Att man inte ska kunna slänga i sig lite middag utan att svetten forsar, ungarna skriker och vi föräldrar mest är uppe och jagar dom alternativt får tuppjuck och skriker högre än alla ungar tillsammans, vilket förstås får till följd att VI framstår som jubelidioter.. :-)

Åh, vad det är härligt med "semester"...! :-)


Kommentarer
Postat av: pilla

God morgon?!

Herre gud vad jag känner igen detta tivoli,men som jag saknar det på samma gång!!

Er lilla "sessa" är ju för söt!

Puss/kram från mig

2008-07-07 @ 07:05:48
URL: http://familjenwiberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0