Turkiet - söndag..

Ungarna vaknade halvsex - som vanligt...
Den goda nyheten bestod av;
1. Jag fick T att somna om - säkert en hel halvtimme...!
2. A kom in till mig när han vaknat, glatt pladdrande om något och plötsligt utbrast han; "Mamma, jag tappade tanden!" Och jojomensan, där låg den lille rackaren! :-) Första tanden tappad och mammas lille kille börjar verkligen bli stor! Genast placerades tanden i ett glas med vatten, i förhoppningen om att tandfén skulle hitta ända till Turkiet..!
3. Vi fick flytta fram klockan en timme till turktid vilket innebar att då var vi genast mycket närmre frukosten...!

...Och det innebar ju naturligtvis också att vi var typ allra först på plats vid poolen.. :-)
Ett enormt poolområde var det dessutom och vi hade all anledning att utnyttja badmöjligheterna väldigt frekvent..! Redan vid halvnio på morgonen var det drygt 30 grader - och "värre" skulle det bli..!

När det blev dags för T:s första middagsvila, kilade jag glatt upp med henne på rummet. Ja, för vi hade ju införskaffat oss en ny men billig baby-vakt att ha med oss härnere, så att ingen av oss behövde tvingas vara på rummet medan hon sov. Uppenbarligen hade vi varit för snåla... För när T somnat och jag skulle sätta igång "mackapären", så fungerade den förstås inte! Det enda som hördes var en massa obegripligt turksnack - uppenbarligen hade vi lyckats hamna på deras typ walkie-talkie-vågor... Suck! Lätt irriterad ringde jag H för att be om hjälp - och naturligtvis började det ringa inne i lägenheten... Han hade förstås inte tagit med sig luren! Trötta mig...

Efter middagsvilan, var vi alla uppe i lägenheten och svalkade oss lite - typ på både ut- och insidan..! :-)
Och vad kommer då lilla T på..?? Jo, plötsligt har hon kommit underfund med att det är jättekul att stoppa saker i näsan... Jösses!!! Så resten av veckan spenderade vi mycket tid på att plocka undan ALLT som var ens i närheten av en storlek som hon skulle kunna pressa in i den lilla näsan... Men tyvärr förekom hon ju oss ett antal gånger och det blev en hel del barnagråt och tandgnisslan när mamma tvingade ungen att vara någorlunda stilla medan vi hjälptes åt att plocka ut det hon stoppat in... Vilka idéer! (Undrar om det är något ärftligt?? A hade också total nojja på detta när han var i hennes ålder och Gud vet allt vi hittade i hans lilla näsa...!) "Man ska inte stoppa köttbullar i näsan, Markus..."
Och när vi ändå är inne på typ skadefronten, så kan jag meddela att T denna dag skrapade låret rejält och själv drämde jag i huvudet så hårt i en hylla att jag höll på att svimma... Att det inte gick hål är nog mest tur, bulan blev däremot imponerande stor (och finns faktiskt kvar än idag, nästan 2 veckor senare..)!

Så kom då första kvällen på vårt resmål och därmed även första middagen...
Enkelt uttryckt så kan man väl säga att det var kaos..!
På plussidan kunde vi dock konstatera att ungarnas mat var gratis och snabbt serverad - medan vår mat dröjde... Och dröjde.....länge... Men när vi väl fick den, så var den hemskt god - synd bara att matron liksom inte infinner sig, när man har 3 bindgalna ungar med sig...

Efter att vi föräldrar typ slängt i oss maten för att jaga ifatt barnen, så väntade dans med övertrötta barn till Lollo och Bernie. Och därmed åkte T i säng på övertid - igen...
Därefter rusade jag glatt ner till kvällens show igen, för att hinna höra slutet åtminstone och för att träffa Elin som jobbar där (hade dessutom med lite grejor hemifrån Sverige till henne).
Och efter att ha träffat och pratat lite med både henne och hennes duktiga kollegor, så ramlade även jag i säng - trött, trött, trött... Men oj, vad härligt att vara på "semester"! :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0