Höst..

..."Men mamma, jag kan väl inte gå till skolan när det är natt?!"

Ja, sonen kunde inte ha uttryckt det tydligare - för det var verkligen mörkt när vi halvåtta imorse styrde stegen mot busshållplatsen!
Och höstkänslan dröjer sig verkligen kvar idag... Det är en sådan där dag då det uppenbarligen inte kommer att bli riktigt ljust.
Regnet strömmar oavbrutet från den mörkgrå himmeln och den i vår landsände obligatoriska blåsten river upp och runt de löv som fortfarande försöker klamra sig fast vid trädens grenar...
Huttrande kryper jag ihop i soffan och tänder levande ljus och önskar mer än någonsin att jag hade kunnat läsa en bok - alltså verkligen hålla i en inbunden bok, känna doften från de nytryckta sidorna och läsa...

Men men - kan man inte få det bästa får man nöja sig med det nästbästa, så istället ska jag gå och leta upp en av mina nya ljudböcker och försöka få till den rätta "läskänslan" i alla fall!

Ha en härlig dag i höstrusket!

Kramar,
Anna



Dagen idag är en märklig sak
- evighet fram och evighet bak!

Kommentarer
Postat av: Ella

Tack det samma! Underbart att du är så positiv trots allt!

2008-10-21 @ 13:00:14
URL: http://bladderoblaj.blogspot.com
Postat av: JOA

Hej tjejen! Jag är så glad att du kommer och hälsar på mig :) Läser dig varje dag nästan men hinner inte alltid skriva nåtonting! Jag tycker att du är en enormt stark tjej! Kram Joa

2008-10-21 @ 23:20:19
URL: http://livetsomjaglever.blogspot.com
Postat av: Sara.

Kolla in min blogg, kommentera gärna:)

ha en trevlig kväll!

2008-10-21 @ 23:25:00
URL: http://gaddii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0