Hjälp...?!

Än en gång värker det i modershjärtat, frustrationen växer och frågorna hopas...
Igårkväll, plötsligt och från ingenstans, utbrister sonen: "Alla tycker jag är dum i huvudet", varpå han rabblade upp namnen på samtliga inom familj och släkt..
Därefter rusade han storgråtande in på sitt rum samtidigt som han fortsatte hulka fram "jag är dum i huvudet, alla tycker jag är dum i huvudet - jag är en idiot.."

Om två veckor fyller sonen 7 år...
Det kan ju inte vara rätt och rimligt att en liten kille som han ska känna, tänka och tro som han gör?!
Och jag ser verkligen fram emot att åter möta personalen på BUP så fort de är tillbaks från semestern
- för här behövs det uppenbarligen både råd och hjälp!

Kärlek!
//Anna


"Det största mysteriet är inte mer än det att en pytteliten kropp har vaknat till jorden.
Den nyfödde ser. Två luckor i himlen öppnas. Även fem-stegs-raketer och kärnfysik blir pysslingars pussel
när det nyfödda barnet med en enda blick bevisar att Gud finns." (André Bjerke)

Kommentarer
Postat av: Sara

Älskade Anna. Du kan hälsa till lilla underbara och goa Anthony att ingen av oss tycker att han är dum i huvudet. Tvärtom! Vi berömmer honom allihopa och tycker att han är jätteduktig. Han har växt så himla mycket i våra ögon. :) Ge honom en riktigt bamsekram från mig och berätta för honom hur duktig jag tycker att han är. Många kramar till er allihopa

2009-08-05 @ 14:08:22
Postat av: syster yster

förstår att du blir jätteledsen och undrar var det kommer ifrån, men det är ju också så att barn i hans ålder har oerhört många funderingar och kan göra sina egna sanningar ur ingenting, så det behöver inte betyda att någon antytt att han skulle vara dummare än någon annan. framförallt håller jag med sara, att han alltid imponerar med att vara så väldigt duktig och klok och förståndig! och idag när vi var på guidad tur under mer än en timme, kunde inte någon säga att den killen var annorlunda än något av de andra barnen där! jag blev väldigt överraskad att han fixade lyssna och stå stilla så länge! well done A!

2009-08-05 @ 20:36:48
Postat av: mamma zoffe

Känner dessvärre igen detta..vet inte hur många gånger jag hört Sam säga det..Ofta är det då han själv känner sina begränsningar..jämnför sig mig andra..förstår att något är fel och det inte är påverkbart..

Jag försöker förklara varför det blir som det blir..att det inte är hans fel..att det är medfött..och att det finns tusentalet barn till som tänker och gör som han..bara det att vi inte vet om alla dessa barn..



Är iaf jobbigt..vet precis hur du känner dig..man blir så maktlös själv..



STOR STRYRKEKRAM :-)

2009-08-07 @ 11:59:11
URL: http://blogg.aftonbladet.se/19846/
Postat av: c

åh lillgubben..

Förstår så väl hur det känns i ditt modershjärta..

Tack goa du för ditt mail..

Jag ska svara dig, har varit lite mycket nu..



Känns skönt att ha dig då du går igenom det..

Hoppas allt löser sig för er, att ni får den hjälp ni behöver..

massa kramar gumman

2009-08-09 @ 14:43:35
URL: http://mammacarola.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0