Panik..!? :-)

Det slog mig nyss...
Om allt går som det ska, så kan jag och barnen i bästa (eller är det värsta?!) fall flytta redan om typ två veckor.. :-)
Hej och hå!

Självklart är det toppen - alldeles lysande!
Men.... Med två barn som varit konstant sjuka i typ tre månader, varav en är hyper och gastar "j-a kärring" och "jag önskar Du var död" och andra trevligheter och ett litet barn som mellan sina magknip glatt gör och säger allt som storebror gör och säger, eftersom hon tror att det är fullt naturligt och helt okej att bete sig på detta viset?!
Samtidigt som mamma drar sig fram i mattluddet, utmattad av sömnbrist och med värkande lemmar, och förtvivlat försöker bevara förståndet men istället ofta beter sig som ett urtida monster och många gånger sjunker ner på barnens nivå - moget nog...

Men okej - tänk efter nu.. Vad har Du kvar att fixa innan flytten Anna...?
Tjaa, typ - ALLT! Usch då... Nu kom den lilla panikkänslan känner jag...
För det är banne mig inte helt lätt att försöka prata med vare sig banker, försäkringsbolag eller kommunala instanser, när man har två barn enligt ovan beskrivning hängande i knävecken..
Och jag var ju galen nog att tro att mina barn skulle bli friska så att jag kunde fixa alla dylika telefonsamtal när de befann sig i skola respektive dagis - men nu är verkligheten lite annorlunda inser jag..

För idag gick hyperkillen på sportlov och ska vara fri en hel vecka - jättekul tycker ju han naturligtvis, emedan mamman inte ser riktigt på samma sätt på saken... :-) Haha...
Nåja - på måndag ska åtminstone A till mormor och T vara på dagis och förhoppningsvis kan jag då hinna lösa några av de samtal som jag måste få fixat..!

Och när jag sitter här mitt i kaoset bland flyttlådor, en del packade, en del inte, så kan jag åtminstone trösta mig med att jag ju faktiskt hunnit fixa det mesta i möbelväg - alltid något! :-)

Stressen - min trofaste "vän"...!

Kramar,
Anna

"Vi upplever alla stunder som är helt fria från bekymmer.
Dessa korta respiter kallas panik..."

Kommentarer
Postat av: Pilla

Anna...lugn,bara lugn!

Du har typ resten av livet på dig att fixa alla "måsten". Rom byggdes inte på en dag..Ta en sak i taget..

Ha en trevlig helg,vad nu det innebär :-))

Kram/ Pilla

2009-02-13 @ 17:27:05
Postat av: mamma zoffe

..skickar bara en bamsekram :-)

Kramis mamma zoffe

2009-02-17 @ 09:31:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0