Tillbaks till verkligheten..

Idag var det dags för A att återvända till skolan - lilla T började dagis igår..
Och om denna mamman typ längtat efter att allt skulle återgå till det vanliga och vardagliga, med rutiner, struktur och tråkiga men välbehövliga rutiner, så har ju barnen och framför allt A inte alls känt på samma sätt...

Med andra ord så blev denna morgon precis den mardrömsstart på vårterminen som jag varit rädd för. A skrek och grät och ville absolut inte gå till skolan... Jag klädde på honom och han klädde av sig... Jag gjorde macka, som han slängde... Usch! Vad jag avskyr dessa situationer!
Men - vi lyckades till sist på något mirakulöst sätt få på oss ytterkläder och dessutom hinna ner till bussen - förvisso i sista stund, men ändå..!

Älskade lille A - imorgon ska jag sätta mig och jaga folket på BUP och skola igen, nu MÅSTE dom börja ta oss på allvar och hjälpa oss ordentligt, en gång för alla!

... Och själv känner jag mig som att jag är på väg till min egen avrättning... Mina föräldrar kommer hit om en stund och då är det meningen att jag ska berätta för dom hur allting ligger till... Wish me luck! Jag kommer att behöva det... Tvi vale...

Kramar,
Anna

"Bakom molnen är himlen alltid blå..."

Kommentarer
Postat av: Pilla

Skönt att "höra" att det gick vägen idag med "avrättningen",som du själv kallade det.

Efter regn kommer alltid solsken,det vet du Anna!

Och nu är det DIN tur att få vårsolen på näsan som snart,snart är på väg.

Många styrke kramar från mig

2009-01-08 @ 20:30:18
Postat av: J O A

EN varm stor kram från mig- vilken kvinna du är som orkar!!

2009-01-09 @ 11:44:50
Postat av: Mamma

Hejsan!

ska läsa ifatt strax men ville bara skriva lite först! Hoppas allt är väl hos er och allt går bra.



Kram M

2009-01-10 @ 10:41:04
URL: http://dagbokenmin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0