Stolt! :-)

Ja, just nu är jag sannerligen stolt!
Min underbare, härlige, besvärlige, hyperaktive son har - medicintjall, låg självkänsla, konflikter och utbrott till trots - lyckats bli tvåa i "talangjakten" de hade i klassen i veckan!!!
Min modige, duktige kille! Wow, vad stolt denna morsan är över sonen! :-)
Tänk, att han faktiskt vågade ställa sig inför 34 barn (hm, ja just det - de är alltså 35 ungar i hans klass.. Vilka härliga förutsättningar för barn i allmänhet och för ett barn med NPF i synnerhet!) och sjunga "Boten Anna", helt ensam!!
Det var en milt uttryckt tårögd, rörd och stolt mamma som mottog beskedet om att han inte bara deltagit, utan dessutom blivit tvåa - och tilläggas kan ju, att det inte var många barn i klassen som hade modet att ställa upp.

... Förra helgen hade jag och Anthony för ovanlighetens skull två dagar helt för oss själva, då vi bara VAR och gjorde en massa mys. Och vid flera tillfällen under de dagarna, när han visade osäkerhet eller brist på självförtroende, så sade jag till honom att han måste tro på sig själv..!
Med påföljd att när han väl fixat det han från början inte trodde om sig själv, så sade han; "Jaa, mamma - Du hade rätt! Om jag bara tror på mig själv så går det!"

Älskade lille "påg", så klok och förståndig..! :-)

Och visst är det så, att man måste TRO på sig själv!

. . . B e l i e v e . . .

Kärlek!
//Anna



"Tron är den fågel som känner ljuset
och sjunger medan gryningen ännu är mörk." (Rabindranath Tagore)

Kommentarer
Postat av: Ingela la la

Vad kul! Jag blir ju nästan lite tårögd jag med ;) Vilken kille du har. Klart du ska vara stolt!



Trevlig helg!

Kram Ingela

2009-05-29 @ 18:34:59
URL: http://ingelalala.blogspot.com
Postat av: Carolines Oas

Så sant. Jag har hjärntvättat min som med d i alla dessa år (att tro på sig själv) och den dagen dom upptäcker att det är ren sanning är underbart och skapar mer smak.



Hoppas er helg varit bra och gratta din lille påg:)



Kram Caroline

2009-05-30 @ 22:04:09
URL: http://carolinesoas.wordpress.com/
Postat av: SmulAnn

Fantastiskt vad de kan åstadkomma! Stolt ska du vara!

Kram!

2009-05-30 @ 22:49:13
URL: http://blogg.aftonbladet/25248-.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0