Inbrott.. :-(

Jag känner mig SÅ kränkt,
äcklad och............smutsig!

Mitt hem - min borg - min (och barnens) trygghet,
känns inte som något av det längre.
Murarna har raserats, tryggheten är som bortblåst
och mitt hem känns inte längre som mitt
- det känns milt uttryckt snuskigt!

Jag har haft inbrott i huset,
och de svinen har inte bara tagit min dator - med allt personligt och ovärderligt
i form av texter och foton den innehöll -, mina smycken och andra materiella ting..
De har berövat mig min trygghetskänsla och min stolthet över mitt fina hus och hem,
och det är i sanning ingenting annat än en våldtäkt på den personliga integriteten!

Så tack till Er, Era satans svin, för att Ni skapat detta fysiska och emotionella kaos åt mig!
För att Ni sett till att varken jag eller barnen kommer att känna oss trygga i vårt eget hem längre,
och för att jag i fortsättningen alltid kommer att ha en klump i magen när jag sätter nyckeln i låset och kommer hem eftersom jag inte vet vilken syn som kan vänta mig...
Hoppas Ni känner er jävligt nöjda med er själva och att allting var värt det!

Däremot vill jag också säga att jag är mycket positivt överraskad över polisens agerande
- de tog allting på största allvar och dök upp snabbt, tre poliser samt polishund, och det kändes mitt i all röra väldigt bra. :-)
Och naturligtvis vill jag också tacka mina älskade systrar, föräldrar, vänner, släktingar, barnens pappa och inte minst min Kärlek, för allt stöd och all omtanke - utan Er hade jag inte varit så samlad idag,
och jag hoppas Ni alla vet hur mycket Ni betyder för mig!

Kärlek!
//Anna

Strimmor av hopp...?
Tog åtminstone bilden tidigt imorse.. :-)



Kommentarer
Postat av: Sara

Älskade Anna. Mamma berättade för mig igår om inbrottet. Förstår hur Du känner. Även om ingen var inne i huset när dom tog vår TV, in bara en utan 2 gånger, så känner man sig allt annat än trygg. Bara känslan av att någon spionerat på en får mig att rysa. Ville bara att du skulle veta att jag/vi tänker på Er och att jag skänker lite av min kärlek som tröst. :) Kramar

2009-10-30 @ 15:09:34
Postat av: dagstjarnan

Men älskade vännen.

Jag lider med dig. Vet inte vad jag ska säga. Förstår att det känns fruktansvärt. Hoppas verkligen att polisen får tag på dom skyldiga & att du får tillbaka dina saker. Ett litet tips som jag vet hjälpte en vän till mig är att byta lås (även om de gick genom ett fönster) Det hjälpte henne lite.



Tröstade stärkande kramar

2009-10-30 @ 17:02:52
URL: http://blogg.aftonbladet.se/dagstjarnan
Postat av: mamma zoffe

Nää!!KRAM KRAM KRAM..vad annars att ge dig?? Fy sjutton!!



Fick inbrott i bilen då de tog allt, men ens hem är en helt annan sak..där är ju ens själ och hjärta..där man känner sig så trygg..



Så trist att människor sjunker så lågt, så sorgligt att det som borde vara normalt i en hjärna inte längre är det..att det finns faktorer som tillåter dem att utöva handlingar som dessa..vad är det som gör att det blir så..att de går över gränsen..att de upphör att vara medmänniskor..tappar empati och medkännande..

Som om du inte hade nog i ditt/erat liv..



Du får min omtanke om det nu kan vara till någon tröst..



Kramisar..

2009-10-31 @ 00:43:03
URL: http://blogg.aftonbladet.se/19846/
Postat av: Pilla

Kram på dej/er!!!

2009-10-31 @ 08:06:45
Postat av: Anna

Tack alla fina, omtänksamma, kärleksfulla människor, för Ert stöd och Er omtanke - det värmer mer än Ni anar! :-)

Angående låsen kan jag tyvärr meddela att de bytte jag ut när jag köpte huset (för 5000 spänn..), för att känna mig tryggare... Men även i mitt fall har de brutit upp ett fönster... Känns för jävligt!

Och lär väl tyvärr kännas jobbigt ett tag framöver - jag som nyss fått upp näsan ovanför ytan igen och börjat tycka att allting kändes bra och så mycket lättare i livet! Haha.. Är man glad en dag så nog fan regnar det! :-)

Tack än en gång!

Kärlek!

//Anna

2009-10-31 @ 08:58:12
URL: http://annalandinnilsson.blogg.se/
Postat av: MizzLiz

Stackars, stackars dig. De idioterna som orsakat dig detta skulle man få tag på grr..

Varm Kram

2009-11-01 @ 16:16:32
URL: http://blogg.aftonbladet.se/mizzliz
Postat av: SmulAnn

För jäkligt helt enkelt! Just de personliga sakerna som t.ex datorn är ju ovärderligt i sammanhanget pga alla minnen man har! Tv, dvd och sånt är ju lätt att ersätta men det andra!

Skickar dig många kramar i höstmörkret! Önskar att ni får ha det lugnt nu.

Kram!

2009-11-01 @ 20:03:46
URL: http://blogg.aftonbladet.se/25248-

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0