I´m alive! :-)



Det är en dag som alla andra, men ändå inte...
Och det är ju ganska talande, för att inte säga "passande",
att jag just denna morgon vaknade med fler och värre smärtor än vanligt
samtidigt som huvudet var fyllt av tunga tankar.

Idag när man tittar ut, är det grått, mulet och friska vindar,
ett antal minusgrader, det ligger snö sen ett par månader tillbaka
och det är dessutom utlovat mera snö de närmsta dagarna.
Den där eländiga söndagen, idag för exakt nio år sedan,
var det vår i luften - torra fina vägar, strålande solsken och ganska många plusgrader...

Ja, det är onekligen med blandade känslor som jag tänker tillbaka,
jämför mitt liv då och nu...
Så mycket ont olyckan förde med sig,
de fysiska och psykiska ärren är flera och livslånga.
Men så många fantastiska, positiva och bra saker som jag också fått
vara med om de här åren!

Jag lever
- och det känns alldeles fantastiskt underbart!
Men det är ingen självklarhet längre...

Det är idag alltså nio år sedan mitt "gamla" liv,
och de värderingar och den livsstil som hörde därtill tog slut,
och därmed även nio år sedan jag slutade ta saker
- men framför allt livet -
för givet..

Visst finns mirakel.. :-)

Carpe diem!
//Anna





Kommentarer
Postat av: iesson

HEJ KÄRA ANNA!! så länge sen sist. Jag har pausat länge nu från bloggvärlden. Har hänt så mycket, så mycket smärta, förvirring, besvikna känslor och trötthet. Visst gott ändå med nya diagnoser och ev ny behandling, men i det förlust av bra behandlare... och så är man tillbaka på noll igen. Bara börja kämpa på igen. Så tröttsamt och känns emellanåt meningslöst. Läste ikapp en del av det du skrivit. Känner med dig i din ångest men också i din lycka och det värmer mitt hjärta att du ändå har förmågan att se det goda trots allt... Måste säga att du har blivit en riktig mästerfotograf. Så vackra bilder, de ger mig gåshud! en varm kram från mig till dig och din familj! :-)

2010-02-18 @ 16:18:44
URL: http://iesson.bloggsida.se
Postat av: marie

Ja, kära du, det finns mirakel....fast ibland tvivlar man.

När man är med om jobbiga saker så ändras livet, man får andra värderingar av vad som är viktigt.

Man värdesätter andra saker som man kanske förut bara tog förgivna.

Sänder en varm tanke till dej och massor med styrkekramar!

Måste bara säga att du har så underbart fina bilder på din blogg. Det lyser värme och kärlek om dom .

Kram



2010-02-18 @ 22:31:41
URL: http://mariekjerulf.blogg.se/
Postat av: mamma zoffe

Min vän säger samma sak som överlevde en svår bilolycka för 15 år sedan..den fick henne att omvärdera livet och det blev en stor förändring till det bättre personligen..sen att hon är 40% invalid nu och svåra smärtor kom på köpet..Kanske är det så att det kommer alltid något gott ur en motgång..



Stor kramis <3

2010-02-20 @ 17:18:14
URL: http://blogg.aftonbladet.se/19846/
Postat av: carola

vilken enastående kvinna du är Anna...

En förebild..



Dina bilder går rakt in i hjärtat..tror jag ska beställa någon förstoring:)

kramar om

2010-02-20 @ 22:58:50
URL: http://mammacarola.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0