No-win-situation..



Det är omöjligt att "vinna"
- hur man än vänder ut och in på sig själv,
så går det tydligen att finna en yttepytteliten spricka i det sköra glaset,
och än en gång förvandlas eufori blixtsnabbt till hysteri...

"Jag bad till Gud om styrka, för att jag skulle kunna uträtta mer.
Jag gjordes svag, för att jag skulle kunna lära mig ödmjuk lydnad...

Jag bad om hälsa, för att jag skulle kunna uträtta större saker.
Jag fick skröplighet, för att jag skulle kunna göra bättre saker...

Jag bad om rikedom, för att jag skulle kunna bli lycklig.
Jag fick fattigdom, för att jag skulle kunna bli vis...

Jag bad om makt, för att människor skulle kunna hylla mig.
Jag fick svaghet, för att jag skulle kunna känna behov av Gud...

Jag bad om allt man kan tänka sig, för att jag skulle kunna njuta av livet.
Jag fick livet, för att jag skulle kunna njuta av allt man kan tänka sig...

Jag fick ingenting av det jag bad om - men allt jag hade hoppats på.

Nästan mot min vilja besvarades mina outtalade böner.
Jag av alla människor har välsignats i rikt mått!"

Kärlek!
//Anna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0