.."Kan inte vänta.."

 

Jag hade precis sett fram emot att få berätta om hur bra den senaste veckan har varit för mig och barnen
- verkligen ovanligt positivt och lugnt och harmoniskt, och det glädjer och värmer modershjärtat i massor!
Men så - ett par timmar innan det var dags för avfärd till pappa, så hittade plötsligt sonen julkalendrarna jag köpt till dom... Och harmonin ersattes i en hast till tragedi, hysteri och mängder av tårar...
Han skrek och grät om vartannat, berättade hur mycket han hatade mig och maniskt rabblade han orden; "jag kan inte vänta"...
Och i samma stund mindes undertecknad fjolårets liknande utspell i samband med att det var dags för julkalendrar och det faktum att jag lovade mig själv att aldrig utsätta varken mig själv eller barnen för detta igen... :-)
Samtidigt så trodde jag ändå att sonen skulle ha mognat lite och bättre förstå tanken med kalendrar - men det är bara att inse att det här med tidsperspektiv är något som är oerhört svårt för A, det är liksom ogreppbart.

Men men - om vi bortser från brytet igår eftermiddag, så har jag och barnen haft en riktigt mysig vecka!
Jag som hade en del onda aningar inför höstlovet, fick till min stora lättnad en "smäll på fingrarna". :-)
Förvisso förklaras detta till stor del av att min älskade mor hade bestämt med A att han skulle få vara hos henne i två dagar, vilket i sin tur ledde till att jag fick två dagar när det var "bara" jag och T. Och det är en sådan otrolig skillnad att ha bara det ena barnet, och det gäller dom båda två i allra högsta grad!
Tack vare min kära syster så hann jag och T både kolla på tomtar och troll en dag och dessutom var vi på hennes allra första bio! På torsdagen utförde sen jag och och mor ett byte, så att lilla T äntligen fick åka in och sova över hos mormor och samtidigt fick jag och A efterlängtad kvalitetstid. :-) Vi hann avverka ett antal Beck-filmer tillsammans och dessutom var vi på "Spökafton" på kvällen, vilket var både mysigt, roligt och spännande.
Ja, helt enkelt en helt underbar och givande vecka! :-)

Dessutom har denna svensken nu varit och träffat det team som ska utreda mig själv... Och innan testerna dras igång, så ska jag "bara" ta ett beslut om huruvida vi ska starta utredningen direkt - eller om jag, med professionell hjälp och stöd, först ska försöka sätta ut alla starka mediciner jag står på... Ett inte helt enkelt beslut, tyvärr!
För visst önskar jag att jag inte behövde ta alla dessa droger som det ju faktiskt är - samtidigt är jag orolig för hur jag i så fall ska bemästra smärtorna på bästa sätt..

Utöver allt detta, så har veckan inneburit en hel del ledsamma minnen, då det nu gått precis ett år sedan min älskade far genomgick sin ödesdigra operation och för varje dag som nu går, så återupplever jag (vi) vad som hände och sades just den dagen ifjol... Det är helt obegripligt att det redan gått ett helt år! Och jag kommer med all sannolikhet att återkomma här på bloggen om detta.

Kärlek!
//Anna


Kommentarer
Postat av: carola

åh älskade Anna..

Läser inlägget med både glädje och sorg.



Visst är det skönt med egentid med ett barn, försöker få till det jag med.



Ska du utredas? Håller mina tummar att allt ordnar sig för dig, du har haft din beskörda del.

Du betyder så mycket för mig fast vi aldrig träffats.

Du är nog en av få som kan förstå vad som händer inom en i bland.



Jag är så glad att funnit dig och jag hoppas att vi en gång i framtiden kan ses.

kramar om länge och hårt

2010-11-06 @ 23:08:15
URL: http://mammacarola.blogg.se/
Postat av: Mib

Hej, skickar dig en stor stor kram!

2010-11-07 @ 11:59:29
URL: http://mibfilosoferar.zoomin.se
Postat av: Lenaeff

Hej Anna!

Vad härligt att det varit ett harmoniskt och mysigt höstlov, (förutom kalenderutbrottet). Åh vad man behöver dessa stunder av lycka med barnen, vad man njuter när de inträffar.

Jaa minnen av sina föräldrar och den sorg och saknad som det innebär om man förlorat dem är tuff. Det gör verkligen ont, men gråta är ju en befrielse i sig. Man får ju försöka att minnas alla de bra stunderna man fick tillsammans.

Hoppas att det går bra med din utredning, och vad svårt att bestämma sig för att sluta med mediciner eller inte. Det är ju verkligen inget man längtar efter, att ha värk.

Men du är ju så klok att du säkert tar det beslut som är rätt för dig.

Många kramar//Lena

2010-11-07 @ 19:03:14
URL: http://vitavox.blogspot.com/
Postat av: syster yster

vad härligt att dina farhågor kom på skam, och att ni hade en bra vecka! det var väl bra att mormor kunde ställa upp och det är mysigt för barnen att vara utan varandra emellanåt. då behöver "kampen" inte pågå för då har de uppmärksamhet ändå. härligt! kram

2010-11-07 @ 19:40:14
Postat av: MammaMorran

Ett inlägg med både glädje och sorg- vad fint att du och barnen haft en fin vecka och att du fått egentid med båda barnen! Det är välbehövligt och mysigt för alla, dessutom blev de väl bortslämda hos mormor också! Sen om din utredning, lita på magkänslan- stå på dej och framför allt lycka till! Din blogg hjälper mig oerhört mycket, jag som nyss hamnat i den här världen behöver bloggar som din!

Kram

MammaMorran- funderar på livet & Barn med ADHD/Autism

2010-11-07 @ 23:12:50
URL: http://mammamorran.blogg.se/
Postat av: Bellan

Kära Anna!

Skickar över en massa varma och goa kramar till dig och din familj!

//Bellan

2010-11-09 @ 08:44:56
URL: http://metrobloggen.se/svampbobtjejen
Postat av: MammaMorran

Hoppas Ni haft en bra dag!



Kram

MammaMorran- funderar över livet och Barn med ADHD/Autism



Ps. Jag skrev ett inlägg om hur media använder Lasermannens diagnos som en förklaring till de hemska brotten- läs gärna och säg vad du tycker!

http://mammamorran.blogg.se/2010/november/aterigen-far-diagnosen-skulden.html

2010-11-09 @ 22:22:35
URL: http://mammamorran.blogg.se/
Postat av: carola

tack hjärtat för din kommentar



Jag hoppas så att ni får ordning på er vardag/liv.

Tänker på dig ofta

2010-11-10 @ 08:19:27
URL: http://mammacarola.blogg.se/
Postat av: Anonym

Med tre egna "Adhd" barn förstår jag vad du menar. allt gott till dig!

2010-11-27 @ 22:39:59
Postat av: Ida

Hur har din vecka varit? :)

2010-11-27 @ 23:35:19
URL: http://ipeterson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0