Jag får "damp"... :-)



Jag hade farhågor och kalla kårar längs ryggraden på väg dit,
men inte ens i min vildaste fantasi hade jag kunnat föreställa mig det skräckscenariot
och hur förfärligt det faktiskt skulle bli...

Mot bättre vetande, tog undertecknad sina sista slantar och begav sig iväg mot många andras drömmål,
köparnas Mekka,
men min värsta mardröm - Ullared...
Att jag, av helt egen och fri vilja, gav mig in i denna fullständigt galna, kommersiella värld,
där hysteriska människor hänger i handtagen på sina enorma kundvagnar (och de flesta har ju dessutom minst två vagnar de knör sig fram med, samtidigt som de försöker styra barnvagnar och dylikt..!) och hugger tår och fotknölar av allt och alla som råkar komma i deras väg, samtidigt som de likt hungriga vargar slänger sig över till exempel "Kjells solglasögon" och "Morgans lunchlåda"...

Hur f-n tänkte jag egentligen?!
Vad i hela fridens namn gjorde jag där..?! Jag får ju för jössenamn panik om det är fem personer före mig i kön hemma på ICA, och skulle gladeligen lägga ner julen för att slippa all trängsel och hysteri - och ändå befann jag mig där..? :-)
Fast man kanske kunde se det ur en terapeutisk synvinkel? Typ om jag överlevde det besöket utan några större sammanbrott och för många panikångestattacker, så kanske jag skulle växa som människa och bli stolt över mig själv..? Yea, right... :-)
Med facit i hand kan jag bara konstatera att jag INTE är lämpad alls för denna sortens utsvävningar!
Man skulle kunna uttrycka det som min älskade son ironiskt nog säger ibland; jag får (läs "fick"!) DAMP..! :-)

Efter kilometerslånga köer in i varuhuset och drygt två timmars väntan på att få lov att komma in i den riktiga trängseln och köphysterin, samt drygt en timmes väntan på att få betala de få varor jag i mitt chockartade tillstånd hade lyckats samla på mig, kunde jag efter att äntligen ha blivit "utsläppt" konstatera följande;
This was it, the bottom is nådd, måttet är mer än rågat...
Aldrig, no more och never again sätter jag min fot här! :-)

Då undrar kanske någon om det inte fanns något positivt alls med denna utflykt?
Jojomensan - jag hade fantastiskt trevligt ressällskap, strålande solsken som värmde under alla timmars köande
och det faktum att jag faktiskt överlevde och kom hem med förståndet (hm, nåja...) i behåll! :-)


... Och med vyer som dessa på hemresan, återvände kraften ganska snabbt..! :-)

Kärlek!
//Anna


Kommentarer
Postat av: carola

åh så härligt du beskriver det:)

Sitter och småskrattar,hoppas det är ok..



Vill också till ullared någon gång i livet.

Stor kram vännen

2010-10-11 @ 10:33:20
URL: http://mammacarola.blogg.se/
Postat av: Lena

Hej Anna!

Jag skrattar trots ditt "elände" idag. Jag kan inte låta bli för nu vet jag att jag aldrig någonsin behöver åka dit. Har en kompis som tjatat att jag ska följa med, men jag känner alltför väl igen mig i din beskrivning av upplevelsen att jag vet att jag inte skulle klara av den. Tack för att du åkte och berättade om denna cirkus, så behöver jag inte uppleva den själv.

Jag måste säga att jag är imponerad av alla som fixar att åka dit, jag liksom du blir galen om det är mer än tio minuters köande.

Kram och ha en bra dag/Lenaeff

P.S. Tur du hade trevligt sällskap och vackra vyer på färden. D.S.

2010-10-11 @ 12:43:18
URL: http://mastermind.bloggsida.se/
Postat av: cinderellaheart

Bra nu behöver inte jag bege mig dit! Min käre man var på kurs där nere för två veckor sedan och han åkte faktiskt dit för att se på spektaklet. Men döm om min förvåning då han tyckte att det var helt ok, han som inte ens vill åka med mig på IKEA. Nu är det ju väldigt långt för mig att åka här uppifrån (nordligaste norrland) för att se ullared men det känns inte som om det är något för mig. Jag är in och läser din blogg ofta Annna, men jag är dålig på att kommentera. Får se om jag drar igång min blogg igen iallafall. Kram/ Cinderellaheart.

2010-10-11 @ 12:53:53
Postat av: Bellan

Åhh, har du varit i Ullared?! Jag ler lite åt din berättelse - hoppas du inte tar illa upp. Var glad att du inte hade en massa barn med dig (för det hade du väl inte?) att hålla reda på i trängseln!

Du skulle ha förvarnat mig, jag bor knappt en timme därifrån. Jag hade kunnat komma och hejat på dig i kön...:-)

Sen gäller det att åka vid rätt tillfälle... när nu det är. Men det har hänt att jag kunnat gå rakt in utan att köa!

En erfarenhet rikare är du i alla fall!

Många kramar till dig Anna! //Bellan

2010-10-11 @ 14:33:44
URL: http://metrobloggen.se/svampbobtjejen
Postat av: Me, myself and I...

Goáste, finaste vänner..! :-)

Haha, tro mig - jag delar gärna med mig! Lite galghumor brukar piffa till det - åtminstone tyckte jag och min käre Far det..!

Dessutom vill jag Ni ska vet att jag faktiskt varit där förut (vi bor ju inte så hiskligt långt därifrån heller..), men aldrig imponerats men dock åtminstone kunnat gå "rakt in". Därför blev lördagens utflykt to much.. - jag hade redan innan skojat med min syster om det, och så blev det ännu värre än jag någonsin hade trott.. :-)! Men det ska också tilläggas att det tydligen alltid är allra värst med köer och folk så här på hösten, inför vinterklädessäsong och juletid... Men faktum kvarstår - jag håller mig hellre på hemmaplan, med mina rabattkuponger på de vanliga klädeskedjorna, och faktum är att jag tror inte att det blir så mycket dyrare!

Kramar till Er alla!

//Anna.

2010-10-11 @ 19:28:19
URL: http://annalandinnilsson.blogg.se/
Postat av: syster yster

haha ja det är lite av ett kamikaze-projekt att bege sig till det stället! tänkte faktiskt ett svagt ögonblick att jag ville dit, men tack o lov försvann den tanken snabbt igen! ännu gladare blev jag när jag fick ditt sms under "uppresan". puh ibland är jag klokare än jag själv fattar haha! kram

2010-10-11 @ 20:51:42
Postat av: syster yster

haha ja det är lite av ett kamikaze-projekt att bege sig till det stället! tänkte faktiskt ett svagt ögonblick att jag ville dit, men tack o lov försvann den tanken snabbt igen! ännu gladare blev jag när jag fick ditt sms under "uppresan". puh ibland är jag klokare än jag själv fattar haha! kram

2010-10-11 @ 20:52:20
Postat av: marie

Härlig beskrivning!!!!

Jag håller mej oxå hellre till den vackra vyen som du visade på fotot än trängseln och hysterin ....

Kram på dej!

2010-10-15 @ 09:48:25
URL: http://mariekjerulf.blogg.se/
Postat av: Mib

Hm tack, då vet jag att diiiit ska jag inte. Verkar definitivt inte va nåt för mig. Har alltså aldrig varit där.

Kramis!

2010-10-18 @ 20:37:02
URL: http://mibfilosoferar.zoomin.se
Postat av: SmulAnn

Har aldrig varit där och kommer troligen aldrig att komma dit heller eftersom jag har samma känsla som du inför såna ställen. Stå i kö är det värsta jag vet, klarar knappt normal kö på ICA...

Hoppas du överlevde någorlunda helskinnad!

Kram!

2010-10-24 @ 21:37:16
URL: http://blogg.aftonbladet.se/25248-

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0