Tankar som flyger och far...

... "Mamma, när jag sitter och tänker på ingenting,
så kommer det plötsligt en tanke lugnt liksom,
men sen plötsligt kommer det andra tankar jättesnabbt och så gör det så hela tiden
- det är jättejobbigt!"

De stora, blå ögonen tittar allvarligt på mig och jag känner hans smärta - stackars älskade barn!
Och så har skola och omgivning den dåliga smaken att ifrågasätta varför våra barn och ungdomar har svårt att koncentrera sig och sköta läxarbetet..?!



Kärlek!
//Anna


Kommentarer
Postat av: Mamma Zoffe

Ja inte är det lätt för dem..lägg därtill sten på börda med en oförsående omgivning.. Stackars barn!!

Hoppas vi föräldrar kan hjälpa till att öppna upp för all den kunskap som nu saknas på sina ställen i samhället, och främst SKOLAN..



STORA KRAMEN!

2011-02-25 @ 10:52:10
URL: http://blogg.aftonbladet.se/19846
Postat av: Lenaeff

JAg skulle vilja säga att vissa skolor har dålig smak över lag...

Nej, de har det inte lätt, våra kära små.

Man kunde ju önska att de kunde hitta på ett sätt för utomstående att få känna på hur de har det.

Vi kanske ska sätta dem på autobahn i tyskland med blinkande ljus i ögonen och be dem lära sig relarivitetteorin eller phytagoras sats får vi se hur enkelt de tycker att det är. Då kanske de skulle få en uppfattning om hur de har det ibland.

Kloka ord från en klok kvinna, som alltid Anna!

Kram

Lena

2011-02-25 @ 11:09:13
URL: http://vitavox.blogspot.com/
Postat av: Nina

Ja... tänk om dom som inte vill försöka förstå ett dugg bara kunde få uppleva hur det är att leva med npf en liten stund...

Fint, och sorgligt, skrivet!

Kramar om!

Nina

2011-02-25 @ 11:44:21
URL: http://nina-livetistort.blogspot.com
Postat av: npf mamma

vilken klok son du har, det är inte alla som med ord kan beskriva hur det känns.

2011-02-27 @ 00:37:11
URL: http://npf-mamma.blogspot.com/
Postat av: syster yster

lille vännen! att han kan uttrycka sig som han gör! det har han nog efter sin mamma. kram

2011-02-27 @ 19:16:45
Postat av: Me, myself and I...

Usch ja... Älskade små ungar! :-) Jag kan riktigt känna - och se - hur det brinner i skallen på honom emellanåt..! Men ja, jag blev också både glad och rörd över att han faktiskt försökte sätta ord på hur han kände det - det är inte ofta han öppnar sig på det viset! Tack älskade syster - det tar jag som en komplimang! :-)

Kramar,

Anna.

2011-02-28 @ 15:29:46
URL: http://annalandinnilsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0