Varför kan det aldrig räcka...?!

Sorry babes...
Men idag är jag inte positiv - alls...
Jo, förresten - solen sken och det var riktigt "vårväder" idag, och det är absolut positivt!
Och visst - jag har en förfärlig massa saker att vara glad och tacksam för,
och tro mig, det är jag också!
Men varför...
När man redan slåss med så många andra spöken
- varför i h-e kan då inte åtminstone ekonomin låta bli att slå en i huvudet...?
Och då pratar vi inte små bokstäver, utan en restskatt som skulle få många att blekna
- och genast ser jag hur min förestående födelsedag, som faktiskt inte alls är viktig!,
men vad värre är - jag som mer än något annat vill åka någonstans med mina älskade barn i sommar...
Jag hade hoppats, trott och tänkt att både jag och barnen skulle åka utomlands någonstans i år
- men nu blev jag brutalt påmind om vilken utopi det var!
Fasingen vad jag hatar när till och med pengar ska blanda sig i vår redan kaotiska vardag!

Kärlek!
//Anna


Kommentarer
Postat av: Mamma Zoffe

Åh nej..fy vad trist..och även om pengar inte är allt här i världen så kan de göra oss väldigt begränsade..då de inte finns i den omfattning som vi önskar oss och vi inte kan förverkliga upplevelser..vi blir begränsade i vad vi kan göra eller inte..Ja du..sannerligen inte kul alls..förstår ditt inlägg..

själv åkte jag på en helt onödig grej med bilen då jag fastnade i en snödriva och den gick sönder.. 3000 i självrisk..inte såå mycket pengar men där rök ju planerna på att kunna lägga ett nytt golv i sovrummet för detta år iallafall..det som nu ligger där är så gammal att det börjar rulla upp sig i hörnen ha ha..fast det är skillnad på att gå miste om inredning eller en upplevelse med barnen som i ditt fall.. Jag lägger ju hellre pengar på att göra något med barnen än kostar på att snygga till huset..

Hoppas ni kan göra något annat i sommar då, som kanske inte blir likvärdigt en utlandssemester men likväl mysig..



STORA KRAMEN

2011-03-30 @ 22:30:55
URL: http://blogg.aftonbladet.se/19846
Postat av: Lenaeff

Tänk att det inte kan få vara bra någonstans, nej allt eller inget ska det tydligen vara...

Ekonomin är nog bland det värsta orosmoment man har. För det är ju svårast att göra något åt.

Hoppas verkligen att det kan lösa sig för dig på nåt bra sätt. Livet är lite väl orättvist ibland.

Kram vännen min! Du är bäst!!!

Lena

2011-03-30 @ 23:15:57
URL: http://vitavox.blogspot.com/
Postat av: Me, myself and I...

Som sagt - pengar är inte allt! Men tyvärr kan de ju begränsa... Men men - visst finns det mycket att se och uppleva även här i vårt avlånga land, så absolut ska jag och barnen få till något mysigt i sommar ändå! :-) Hakuna matata! ♥

2011-03-31 @ 10:05:37
URL: http://annalandinnilsson.blogg.se/
Postat av: Petra Larsson

Är så himla trist, varför ska det vara så svårt att vara ensamstående? Pengarna är ganska viktiga. Jag fick 2000 i rest är kanske inte så mycket men för mig är det. När man verkligen behöver dem för att kunna göra trevliga saker med sina barn på sommaren.

2011-04-01 @ 10:28:20
Postat av: Mib

Usch vad tråkigt :-( Pengar är mitt i allt faktiskt ganska viktigt... Storkramen!

2011-04-18 @ 19:28:10
URL: http://mibfilosoferar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0