Svallningar och hjärnsläpp...:-)

De sista dagarna har mina två telningar gått in i någon sorts total "vettvillings-period"...
Vilket till exempel visat sig genom allmänt gastande och överspeed, skrik och skrän och småkiv, hoppande och klättrande i alla möbler som går att uppbringa, till mera våldsamma tendenser i form av sparkar och slag med diverse tillhyggen och total respektlöshet gentemot såväl varandra som mig och resten av omvärlden och inte minst våra stackars katter... 
De har använt våra lokala tåg och bussar som lekplatser och bryr sig inte ett dugg om ifall de råkar bli av med mig i folkmassorna någonstans...
Detta har, som Ni nog kan förstå, lett till att undertecknad vid mer än ett tillfälle drabbats av såväl våldsamma svettningar som totalt hjärnsläpp...!
Med allt detta i beaktande, så visste jag inte längre om jag skulle skratta eller gråta när jag och barnen idag åkte tåget hem, och en man passerade oss flera gånger - och plötsligt känner jag en klapp på axeln och där står samme man med bister uppsyn, med en tidning i högsta hugg och säger; "Tänkte att Du nog kunde behöva läsa detta..."
Ehh, okej.. Artikeln handlade om kvinnor i klimakteriet och hur dom bäst ska hantera stress...:-(!
Ärligt talat - just där och då hade jag kunnat ge honom en feting, nu kan jag skratta åtminstone lite åt det:-)
- men det som gör mig ledsen är det faktum att så många i vår omgivning tror en massa när vi rör oss "ute", när de inte har en aning om vår bakgrund...!?
Och att då dessutom sticka till en människa en artikel som någon tycker är passande där och då..?
Jag förstår - men det gör ont..!
 
Kärlek!
//Anna
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0